Avatar billede jps6kb Novice
25. februar 2010 - 10:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

contenttype opfører sig forskelligt lokalt og online

Hey,

Jeg har lavet en webapp, der uploader filer til en mappe og gemmer info om filen i en db.

Følgende har jeg brugt til at finde contenttype:

    private string GetContentType(string fileName)
    {
        string contentType = "application/octetstream";
        string ext = System.IO.Path.GetExtension(fileName).ToLower();
        Microsoft.Win32.RegistryKey registryKey = Microsoft.Win32.Registry.ClassesRoot.OpenSubKey(ext);
        if (registryKey != null && registryKey.GetValue("Content Type") != null)
            contentType = registryKey.GetValue("Content Type").ToString();
        return contentType;
    }

Men når jeg uploader både til webhotel og min 2003 server herhjemme, så er resultatet altid app../octetstream.
Hvorfor gør den det?
Avatar billede Syska Mester
25. februar 2010 - 13:37 #1
Du har sikkert ikke rettigheder til at læse RegDB'en ...

Ved ikke om den giver fejl eller er null ...

Har du prøvet for sjov bare at læse data ud af RegDB ?
Avatar billede jps6kb Novice
28. august 2010 - 18:48 #2
Hey - glemte denne - smider du svar?
Avatar billede Syska Mester
29. august 2010 - 20:21 #3
svar