Avatar billede -padde- Nybegynder
24. februar 2010 - 23:41 Der er 4 kommentarer

Gentag randomizer

Hey, jeg sad og prøvede at lave en randomizer tidligere uden held, og jeg glemte halvdelen af mit spørgsmål.. Der var en som postede denne kode :

$x = 1;
while($x <= 56){
$Random[] = rand(1, 4);
$x++;
}

echo implode(",", $Random);

Den virker også fint.. men hvordan får jeg den til at lave 20 linjer hvor der i hver linje er random tal fra 1-4 (begge inkl) 56 gange adskilt af komma? Hvis der er tvivl skal er der et link til hvordan den virker : http://mesmerize.dk/nummer.php

Der skal bare komme 19 linjer under den ene der (istedet for det skal gøre med 19 gange opdateringer.. Er det nemt nok at lave??
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. februar 2010 - 00:06 #1
Kører den funktion jeg skrev til dig 20 gange ;o)

<?php
  function RandomNumbers($count=5,$max=10,$min=1){
    $numbers=array();
    for($i=1; $i<$count; $i++){
        $numbers[] = mt_rand($min,$max);
    }
    return $numbers;
}

for($i=0; $i<20; $i++){
  echo implode(',', RandomNumbers(56,4,1))."<br>";
}
?>
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. februar 2010 - 00:07 #2
<?php
  function RandomNumbers($count=5,$max=10,$min=1){
    $numbers=array();
    for($i=0; $i<$count; $i++){
        $numbers[] = mt_rand($min,$max);
    }
    return $numbers;
}

for($i=0; $i<20; $i++){
  echo implode(',', RandomNumbers(56,4,1))."<br>";
}
?>
Avatar billede -padde- Nybegynder
25. februar 2010 - 00:39 #3
Smid et svar.. Skulle prøve et spørgeskema program af med indtastninger.. du reddede mig lige fra døden og endnu en søvnløs nat.. Har brugt så mange dage på at finde et program.. har nok prøvet de første 50 af nu efterhånden.. Og jeg har først siddet og skrevet skemaet ind.. og så lavet "interviews", indtil det slog mig man nok kunne importere en text fil :D

Mange MANGE tak..!
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. februar 2010 - 11:52 #4
Ellers tak, samler ikke på point. Læg selv et svar og accepter.