Avatar billede jps6kb Novice
24. februar 2010 - 20:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

LINQ update virker ikke?

Hey,

I think I'm losing it!
Hvorfor virker den her kode ikke?

        BookingDataContext db = new BookingDataContext();
        var trip = (from t in db.Trips where t.id == Convert.ToInt32(Request.QueryString["t"]) select t).Single();
        trip.date = cal.SelectedDate;
        trip.number = txtNummer.Text;

        if (trip.seatsleft == trip.seatstotal)
        {
            trip.seatstotal = Convert.ToInt32(txtPladser.Text);
            trip.seatsleft = Convert.ToInt32(txtPladser.Text);
        }

        trip.time = txtTid.Text;
        trip.title = txtTitel.Text;

        db.SubmitChanges();

Jeg kan sagtens indsætte med LINQ.
Any ideas?
Avatar billede jps6kb Novice
24. februar 2010 - 20:06 #1
Må lige præcisere... den melder ikke fejl - den kører igennem men opdaterer intet i db'en.
Avatar billede jps6kb Novice
24. februar 2010 - 20:07 #2
... og den henter også min record ud med QueryString variblen.
Avatar billede jps6kb Novice
24. februar 2010 - 20:18 #3
Giver minus mening...

BookingDataContext db = new BookingDataContext();
var trip = (from t in db.Trips where t.id == Convert.ToInt32(Request.QueryString["t"]) select t).Single();

db.Trips.DeleteOnSubmit(trip);
db.SubmitChanges();

Slette kan jeg sagtens - no problems... så det er kun update. :-/
Avatar billede Syska Mester
24. februar 2010 - 21:06 #4
var v = db.Trips.Single(a => a.id == Convert.ToInt32(Request.QueryString["t"]);
v.number = 10;
db.SubmitChanges();

og er du sikker på det ikke er rækkefølgen på dine kald der får det til at gå galt ?

Kan se det er en asp.net side ....

mvh
Avatar billede Syska Mester
24. februar 2010 - 21:06 #5
og det gyldne ... har du prøvet at lave en Debug build og se hvad sql den laver når du stepper igennem ?
Avatar billede jps6kb Novice
24. februar 2010 - 21:16 #6
Det er længe siden jeg har lavet den, men man er åbenbart aldrig fredet... hvis man lige tilføjer if (!IsPostback), så risikerer man faktisk at beholde de nye værdier i formen når der opdateres. :p

Smid et svar.
Avatar billede Syska Mester
24. februar 2010 - 21:47 #7
næsten det jeg tænkte ... men kunne ikke finde ud af om det var en nye data ... men lader så til at være en opdater method :-)

svar
Avatar billede Syska Mester
24. februar 2010 - 21:52 #8
svar