Avatar billede brodtgaarddk Nybegynder
24. februar 2010 - 18:23 Der er 5 kommentarer

Problem med 5 ghz band

Hej

Jeg har et problem med opkobling til mit trådløse netværk:

Jeg har en dualband gigabit router, D-link DIR-855. Problemet består i, at min pc kan ikke finde 5 ghz båndet, men finder udmærket 2,4 ghz båndet.

Jeg har 2 bærbare pc´ere, der uden problemer kan finde 5 ghz båndet.

Desuden har jeg prøvet at stille min router ovenpå min pc, for at udelukke problemer med rækkevidden.

De to bærbare pc´ere køre godtnok ikke Windows 7 som den stationære gør, så om der ligger nogen forklaring der?

Jeg har endvidere indlæst den sidste firmware på routeren og ligeledes på netkortet.

Mit netkort er LITE-ON, 801.11n wireless pci express card

Så nu er jeg lidt rådvild. - Hvad kan jeg nu gøre?

Steen
Avatar billede chalde Seniormester
24. februar 2010 - 18:50 #1
Start med at undersøge om netkortet overhovedet understøtter 5ghz. Noget tyder på det ikke gør.
Avatar billede brodtgaarddk Nybegynder
24. februar 2010 - 19:44 #2
Hej

Det understøtter 5 ghz. Under netkortets opsætning kan finde 5 ghz og desuden vælge mellem 15-16 forskellige "kanaler". Så det kan selvfølgelig være en fejl i netkortet, men det kan sagtens køre på 2,4 ghz båndet. - Det fanges udemærket.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
25. februar 2010 - 20:42 #3
om du har 2 andre PC'ere der kan finde 5Ghz, så peger det altså en vej, og det på netkortet.

Har aldrig hørt om Lite-On.
Avatar billede brodtgaarddk Nybegynder
25. februar 2010 - 21:43 #4
Ja, det kan være at du har ret. - Jeg har en tilsvarende tråd kørende på en amerikansk side, og der er et par muligheder, som jeg skal prøve af.

Det er nu ellers standard i de fleste nyere HP maskiner. But anyway
Avatar billede smartebenny Nybegynder
26. februar 2010 - 08:42 #5
HP plejer at køre med Intels kort.

Wifi link 4965, 5100 og 5300.