Avatar billede svjensen Nybegynder
24. februar 2010 - 16:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilken belastning kan NAS håndtere?

Der findes jo et utal af forskellige NAS med forskellige ydelsesprofiler og priser. Men havd skal der egentligt til for at understøtte behovet i et "normalt" hjem?

Jeg er på udkig efter en NAS, der naturligvis skal fungere som den centrale fil server i hjemmet, herunder dokumenter, billeder, musik, film m.v. Dertil kommer at den skal kunne håndtere min printer.

Jeg forestiller mig, at den samtidigt skal kunne håndtere streaming af musik til mindst to lokationer (forskellige musikfiler), streaming af en film og håndtering af 1-2 PC, der har behov for at tilgå dokumenter m.m.

Jeg har kig på fx SYNOLOGY DS209, men vil den kunne håndtere det? Eller hvor stor ydelse vil jeg eventuelt skulle op i?

Er der nogen erfaringer derude?
Avatar billede chalde Seniormester
24. februar 2010 - 17:19 #1
DS209 vil sagtens kunne klare det behov.
Har selv siddet med en Dlink DNS-323 som er en del sløvere end DS209, og den streamede glædeligt både film + musik problemfrit samtidig med der blev skrevet til den eller hentet fra den.
Avatar billede der_kommandant Praktikant
25. februar 2010 - 10:20 #2
Jeg har selv en DS209+II, og den har ingen problemer med at streame .ISO filer samtidig til 3 computere på hjemmenetværket.

Efter min mening skal du vælge en DS209+ - du kraft/RAM ved at give lidt mere.
Avatar billede svjensen Nybegynder
27. september 2010 - 16:10 #3
Lukker