Avatar billede pedro11 Nybegynder
24. februar 2010 - 14:56 Der er 1 kommentar

53 felter samlet til ét

Jeg har en tabel hvor data står i felterne uge1, uge 2 osv. op til uge 53. Dem skal jeg have samlet i ét felt "Uge" hvor værdien i Uge skal stå i record med værdien "1" i feltet "Uge"  osv. Jeg har forsøgt; "SELECT afdeling,  producerende_enhed, Uge1 AS Kode, "1"  AS Uge FROM Amb_budget_1
UNION ALL SELECT afdeling,  producerende_enhed, Uge2 AS Kode, "2"  AS Uge
FROM Amb_budget_1;" Men access kun kan tage op til 50(uger), jeg kunne selvfølgelig lave 2 forespørgelser og så efterfølgende samle dem, men er der er en nemmere måde?
Avatar billede terry Ekspert
24. februar 2010 - 15:23 #1
If you intend using the result to create a new table then you could concider doing it in code although this isnt easier.
I dont think your going to get around Access limit of 50 nested queries so your suggestion of making two queries is about as easy as it can be.