Avatar billede Ksholm Nybegynder
24. februar 2010 - 14:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

der er ikke nogen værdi for en eller flere krævede parameter

Hej,
Jeg har et problem som jeg håber i kan gennemskue for mig på et par sec.

mit lille program driller mig med at komme med følgende fejl

" der er ikke nogen værdi for en eller flere krævede parameter"

Imports System.Data
Imports System.Data.OleDb

Public Class Form1
    Dim objconn As New OleDbConnection("Provider=Microsoft.ACE.OLEDB.12.0;Data Source=C:\Estyring\DB_Client.accdb;Persist Security Info=False;")

    Dim objDataAdp As New OleDbDataAdapter()
    Dim objDataset As New DataSet()

    Private Sub btnopret_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnopret.Click
        Dim objCommand As New OleDbCommand
        objconn.Open()

        objCommand.Connection = objconn
        objCommand.CommandText = "INSERT INTO Kunder (Id, Navn, Adresse, Postnr, Telefonnr, Mobilnr, Email, postby) VALUES (500, Kim, dragebakken, 5250, 22405809, 22405809, dksksk, odense)"

MessageBox.Show(objCommand.CommandText)
    Try
            objCommand.ExecuteNonQuery()
        Catch ex As Exception
            MessageBox.Show(ex.Message)
        End Try
        objconn.Close()

    End Sub
End Class

følgende kommer ud af min SQL i messagebox
(Id, Navn, Adresse, Postnr, Telefonnr, Mobilnr, Email, postby) VALUES (500, Kim, dragebakken, 5250, 22405809, 22405809, dksksk, odense)

så hvis der er nogen der vil hjælpe en novice i programering så er det nu;-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. februar 2010 - 14:35 #1
' rundt om dine varchar.
Avatar billede Ksholm Nybegynder
24. februar 2010 - 14:53 #2
Du er en stjerne send et svar så for du point

1000 tak for hjælp til dummies
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. februar 2010 - 14:58 #3
Ellers tak, samler ikke på point. Læg selv et svar og accepter.
Avatar billede Ksholm Nybegynder
24. februar 2010 - 15:26 #4
tak til michael_stim for hjælpen