Avatar billede ducks Nybegynder
24. februar 2010 - 08:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

IPTables blokerer for APT-Get, WGet, osv

Jeg har prøvet at sætte IPTables op på min server, men bagefter så kan jeg hverken hente noget med wget eller opdatere med apt, desuden er SSH meget langsom indtil jeg sætter min IP i /etc/hosts

Mine indstillinger er:

iptables -A INPUT -p TCP --dport 22 -j ACCEPT
iptables -A INPUT -p TCP --dport 80 -j ACCEPT
iptables -A INPUT -j REJECT
Avatar billede lassebm Nybegynder
24. februar 2010 - 10:17 #1
Du skal bruge OUTPUT eller FORWARD afhængig af om det er maskinen selv der har problemer med at hente pakkerne, eller om det er en klient bagved firewallen.

Husk også at enable forwarding hvis du skal benytte dig af denne.
Husk at flushe ALLE regler når du laver ændringer.

iptables -A OUTPUT -p TCP --dport 80 -j ACCEPT
Avatar billede ducks Nybegynder
24. februar 2010 - 10:37 #2
Har prøvet med de her indstillinger, men jeg kan stadig ikke bruge apt-get eller wget

# Generated by iptables-save v1.4.2 on Wed Feb 24 09:35:55 2010
*mangle
:PREROUTING ACCEPT [23587:4604570]
:INPUT ACCEPT [23587:4604570]
:FORWARD ACCEPT [0:0]
:OUTPUT ACCEPT [23396:5660327]
:POSTROUTING ACCEPT [23396:5660327]
COMMIT
# Completed on Wed Feb 24 09:35:55 2010
# Generated by iptables-save v1.4.2 on Wed Feb 24 09:35:55 2010
*filter
:INPUT ACCEPT [23566:4602435]
:FORWARD ACCEPT [0:0]
:OUTPUT ACCEPT [23364:5653155]
-A INPUT -p tcp -m tcp --dport 22 -j ACCEPT
-A INPUT -p tcp -m tcp --dport 80 -j ACCEPT
-A INPUT -j REJECT --reject-with icmp-port-unreachable
-A FORWARD -j ACCEPT
-A OUTPUT -p tcp -m tcp --dport 80 -j ACCEPT
COMMIT
# Completed on Wed Feb 24 09:35:55 2010
Avatar billede lassebm Nybegynder
24. februar 2010 - 12:22 #3
Hvordan genere du filen?

Nu er jeg ikke verdensmester i iptables, men det ser meget mærkeligt ud for mig det der.

Umiddelbart ville jeg stærkt anbefale at oprette en
minIpables.sh (eller hvad du nu vil kalde den) fil og så indsætte iptables parameterne her.
At benyte sig at autogen tools, frontends osv. KAN give opskurer iptables parameter.

Ved at gøre det hele selv fra bunden har man meget mere styr over hvad der foregår.
Avatar billede ducks Nybegynder
24. februar 2010 - 14:31 #4
Det er blot indstillingerne jeg selv har indtastet jeg har gemt med:
iptables-save > filename

Det jeg har skrevet er:

-A INPUT -p tcp -m tcp --dport 22 -j ACCEPT
-A INPUT -p tcp -m tcp --dport 80 -j ACCEPT
-A INPUT -j REJECT
-A FORWARD -j ACCEPT
-A OUTPUT -p tcp --dport 80 -j ACCEPT
Avatar billede strych9 Praktikant
24. februar 2010 - 21:06 #5
Husk lige at pakker fra localhost til localhost skal tillades. Ellers fungerer en linux kasse ikke.
Når du lukker for alt i input så lukker du jo altså også for lokal traffik.
Avatar billede lars_ Nybegynder
16. maj 2010 - 12:30 #6
Du skal også huske at tillade etablerede og relaterede forbindelser.
Det gøres med :
iptables -A INPUT --m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT

Der kører http trafikken nemlig på nogle andre porte end 80.

mvh Lars