Avatar billede renecarlsen Nybegynder
22. februar 2010 - 09:52 Der er 2 kommentarer

Kald af win32 api dll

Jeg skal kalde en dll, hvor jeg kan se at navnet på funktionen er _smc_io_SetDigOutStatus@8

Hvordan gør jeg det fra c#

Jeg har prøvet at definerer følgende:

[System.Runtime.InteropServices.DllImport("smc_io.dll")]
static extern long _smc_io_SetDigOutStatus(long smcDigOut, long Level);

eller

[System.Runtime.InteropServices.DllImport("smc_io.dll")]
static extern long smc_io_SetDigOutStatus(long smcDigOut, long Level);

Men i begge til fælde får jeg fejlen "unable to find entry point in DLL" når jeg prøver at kalde funktionen.

Jeg tror jeg skal bruge hele navnet nemlig "_smc_io_SetDigOutStatus@8" men hvordan gør jeg det?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. februar 2010 - 15:15 #1
Du skal ikke bruge _ og du skal ikke bruge @8.

Hvordan har du udledt argument listen ??

Umiddelbart vil jeg da gaette paa at de to argumenter skal vaere int og ikke long.

Husk at en C/C++ long er en C# int !
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2010 - 03:53 #2
Kommet videre ?