Avatar billede sebbehs Nybegynder
20. februar 2010 - 00:15 Der er 3 kommentarer

ekstern hdd til router??

hey vi har en router hjemme hvor der er usb indgang i.. kan jeg tilslutte min ekstern til den?? og hvordan??

hilsen sebbe
Avatar billede izemate Nybegynder
20. februar 2010 - 00:19 #1
Tjah det er nu ikke meget info du kommer med :-) Hvilken model router har du? Tjek evt manualen til hvad den understøtter, men normal skal du ind i admin delen på routeren og vælge hvilken funktion USB porten skal have Storage/3G modem/printer osv
Avatar billede danco Nybegynder
20. februar 2010 - 00:35 #2
Hejsa,
jeg vil nok ikke anbefale dig at gøre det, jeg har selv forsøgt mig med det, og det fik det aldrig til at fungerer helt optimalt. Delt fordi at hastigheden var ekstrem lav og ujævn men ligeså meget fordi at der ligger et sikkerhedsproblem i det ?
Hvis en kommer på dit netværk vil personene også have adgang til alle dine data.
Alternativt fandt jeg selv en netværksharddisk som tilsluttet med almindeligt netværkskabel, og her var det muligt for mig at oprette diverse brugere og manuelt indstille deres adgangsniveau, herefter logger brugeren ind via IP-adresse, med sit brugernavn og password og har så kun adgang til mapper som administratoren har indstillet.
Jeg ved godt det er en lidt anden løsning end du spurgte om men for mig har det fungeret upåklageligt. En anden lille feature er så at du kan logge ind på din disk fra hele verdenen.
Disken jeg købte er på 500 GB og kostede mig 1000 kr. for 1½ år siden, så det kan sikkert fås billigere på nuværende tidspunkt.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
22. februar 2010 - 08:47 #3
Danco,
Det har du da ret i, men om han nu har en Router der kan det, og en HDD, så kan han ju bruge det.
Sikkerhedsrisikoen er vel ikke større end han giver nogen lov til enten at logge på det trådløse eller tilslutte et kabel.

Men Sebbehs, hvilken router er der tale om ?