Avatar billede PT34 Nybegynder
19. februar 2010 - 21:44 Der er 5 kommentarer

Hvilken PC??

Ved jeg har spurgt om råd angående PC-køb før og har også fået mange gode svar. Er dog lidt ubeslutsom, og bliver ved med at finde nye tilbud på nettet....
Nu leder jeg ikke mere køber en af dem jeg har fundet, men vær sød at give råd hvilken.
Den skal bruges til light gaming (Cycling manager), billedebehandling og HD filmredigering, så alle skulle kunne klare dette - tror jeg!???!??

1) den første er fundet hos min lokale butik.
Core i5 750
4 GB DDR3 RAM (Kingston)
640 GB harddisk 7200
xfx 5770 grafikkort
Samsung DVD brænder
win7 pro
PRIS. 6950 kr.

2)
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/142678*Wupti/PACKARD-BELL-IXTREME-I9842NC.html

3)
http://www.dustinhome.dk/pd_5010379234.aspx

4)
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=3581571

Der er jo lidt forskel i antal RAM, i processor, og så har den første win7 pro, hvor de andre kun har home pr.

Men hvilken skal jeg købe?? - giv gerne et par ord med hvorfor - og evt. hvis der er ting jeg skal være opmærksom på.

Håber I gider hjælpe en sidste gang, så køber jeg mandag ;o)
Avatar billede KHHP Juniormester
19. februar 2010 - 23:33 #1
Hej
Jeg har kigget lidt på de computere du har fundet.
Jeg vil klart anbefale HP'en: http://www.dustinhome.dk/pd_5010379234.aspx
da den giver en stor harddisk og et stærkt grafikkort som vil kunne både afspille og redigere HD video uden problemer. Jeg har selv meget god erfaring med HP og har selv 2 HP computere hjemme. Den ene er til High Performance spil som Crysis og GTA IV. På den kan jeg se HD film uden problemer.
HP'en er også en god PC til en fornuftig pris og hvis du støder på problemer med den medfølgende software på computeren er deres Kundeservice rigtig flinke til at hjælpe.
På de fleste af HP's computere du kan købe i dag medfølger der Cyberlink DVD-Suite som er et udemærket og brugervenligt multifunktions program hvor du kan oprette DVD skiver og brænde skiver som normalt.
Jeg ville nu helst gå efter en PC med Blueray, men HP'en kan sagtens bruges.
Avatar billede PT34 Nybegynder
20. februar 2010 - 17:06 #2
Tak for svar.

Bare for at være sikker - råder du så til denne fordi det er HP, eller fordi den vil være rigelig fin til de opgaver jeg skal??
Tænker på om i3, er en god nok processor, den har jo kun duo-core og uden turbo boost.....
Avatar billede KHHP Juniormester
20. februar 2010 - 18:10 #3
Jeg råder dig til at købe HP'en fordi det generelt er en god pc som passer fint til de ting du nævner den skal bruges til.
Intel Core i3 er en dual core som har samme ydelse som en Core 2 Quad, som er en firekernet.
Avatar billede PT34 Nybegynder
20. februar 2010 - 19:29 #4
Ok, og det er rigeligt til at klare redigering af Full HD videoredigering?? - Altså bare den kører programmet (Sony Vegas) uden problemer, er lidt ligeglad om den er 3 eller 5 timer om selve renderingen....
Avatar billede KHHP Juniormester
20. februar 2010 - 22:31 #5
Den er fin til redigering af HD film.
Min bærbar er 3 år gammel og jeg kan redigere HD film uden problemer.