Avatar billede Hepdk Nybegynder
19. februar 2010 - 11:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

listView med flere kolonner

Jeg har brug for hjælp ang. udtræk fra en SQL database der skal vises i et listView. Jeg laver udtræk ved hjælp af flere forskellige checkBoxe, der hvis makeret skal vise hver sin kolonne fra tabelen i databasen (Nr, Navn, Pris osv).
På runtime bliver de forskellige kolonner i listView oprettet, men alle udtræk bliver kun vist i kolonne 1 "Nr". Hvordan får jeg vist udtræk i de andre kolonner?
Der er mange forskellige kombinationer, og det er ikke altid de samme kolonner der skal vises.
Avatar billede Red0z Nybegynder
19. februar 2010 - 12:25 #1
Har du evt. noget kode til at vise hvordan det hænger sammen ? ^^
Avatar billede Hepdk Nybegynder
19. februar 2010 - 12:41 #2
Programmet er opbygget vha. PCMEF og opretter forbindelse til DB i F-laget og udfører SQL sætningerne i M-laget. Knappen ligger i P-laget.

private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            listViewAnlaeg.Clear();

            if (checkBox1.Checked)
            {
                ArrayList al = new ArrayList();
                al = c.HentAnlaeg();
                listViewAnlaeg.Columns.Add("Nr",100,
HorizontalAlignment.Left);

                for (int i = 0; i < al.Count; i++)
                {
                    listViewAnlaeg.Items.Add(al[i].ToString());
                }

            if (checkBox2.Checked)
            {
                ArrayList al2 = new ArrayList();
                al2 = c.HentAnlaeg2();
                listViewAnlaeg.Columns.Add("Navn", 150, HorizontalAlignment.Left);

                for (int i = 0; i < al2.Count; i++)
                {
                    listViewAnlaeg.Items.Add(al2[i].ToString());
                }
Avatar billede platik Nybegynder
20. februar 2010 - 15:08 #3
Gøres på denne måde:

ListViewItem linie = new ListViewItem();
linie.Text = "Text col1";
linie.SubItems.Add("text col2");
listView1.Items.Add(linie);

Så du bliver nok nød til at skrive koden lidt om, kender ikke til andre måder at gøre det på.
Avatar billede Hepdk Nybegynder
04. marts 2010 - 11:07 #4
Mange tak for hjælpen, fik lavet koden lidt om med din løsning
Skriver du lige et svar :-)
Avatar billede platik Nybegynder
04. marts 2010 - 11:24 #5
svar :-)