Avatar billede jannick281090 Nybegynder
19. februar 2010 - 11:10 Der er 1 løsning

Holde child form indenfor ToolStripContainer.ContentPanel's kanter

Hej Eksperter

Mit problem er at jeg har en application hvorpå jeg har en ToolStripContainer og bruger dens ContentPanel som MDI Parent.

Men nu har jeg forgæves prøvet at kode mig frem til en løsning som gør at mine child forms ikke kan bevæges udenfor mit ContentPanel's kanter, det er også lykkedes mig men med "flickering" som jeg helst ikke vil have.

Vil gerne have det sådan at når en child form kolliderer med en af kanterne eks. venstre kant, låser den sig fast på x-aksen og kan kun bevæges endvidere på y-aksen eller mod højre på x-aksen.

Sådan her ser min kode ud pt.

            '### Right-Border
            If (Me.Left + Me.Width) >= MDIparent.ClientRectangle.Width Then
                Me.Left = MDIparent.ClientRectangle.Width - Me.Width
            End If

            '### Left-Border
            If Me.Left <= 0 Then
                Me.Left = 0
            End If

            '### Lower-Border
            If (Me.Top + Me.Height) >= MDIparent.ClientRectangle.Height Then
                Me.Top = MDIparent.ClientRectangle.Height - Me.Height
            End If

            '### Upper-Border
            If Me.Top <= 0 Then
                Me.Top = 0
            End If
Avatar billede jannick281090 Nybegynder
05. februar 2012 - 06:43 #1
Lukker