Avatar billede simulu Juniormester
18. februar 2010 - 16:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Link til nyt ark??

Hej

Så tillader jeg mig at spørge om hjælp igen ;-) ....

Jeg har i A3:A15 en række navne og en makro, der opretter et faneblad med navnet fra A3, når jeg har skrevet et navn der, nyt faneblad med navnet fra A4, når jeg har skrevet et navn der osv.... Fungerer fint.

Men kan det lade sig gøre, at når jeg skriver Per i f.eks. A7 på ark 1, så bliver A7 på ark 1 til et hyberlink, der linker til det netop oprettede ark (Per)?? Og skriver jeg Poul i A8 på ark 1, så 'hyberlinker' A8 til arket Poul, der lige er blevet oprettet?

Mvh Jan
Avatar billede hostgirl Nybegynder
18. februar 2010 - 18:48 #1
Jeg ville gøre nytte af hyperlink funktionen.

Eksempel vis: (dette skal implementeres i dit nuværende script)

Dim V

'Gem den active cells værdi
V = ActiveCell.Value

If IsEmpty(ActiveCell) Then
MsgBox "the cell is empty"
End If

ActiveCell.Formula = "=hyperlink(""[book1]sheet1!A5"",""" & V & """)"

Husk at ændre book1 med dit filnavn, samt sheet variablen som opretter sheets.

God forhøjelse, p.s. det er ikke testet..
Avatar billede perhol Seniormester
20. februar 2010 - 00:14 #2
Finder hypelink en dårlig og besværlig løsning.
Jeg ville foretrække en BeforeDoubleClick event som denne i stedet.

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    On Error Resume Next
    If Not Intersect(Target, Range("A3:A15")) Is Nothing Then
        If Target.Value <> "" Then
            Cancel = True
            Call GoToSheet
        End If
    On Error GoTo 0
End Sub

Private Sub GoToSheet()
    On Error Resume Next
    If Worksheets(ActiveCell.Text) Is Nothing Then
        MsgBox ActiveCell.Text & " - arket findes ikke"
    Else
        Sheets(ActiveCell.Text).Select
    End If
    On Error GoTo 0
End Sub

Koden placeres på arkets kodemodul.
Herefter vil et dobbeltklik på et navn i bområdet A3:A15 resultere i at fokus skiftes til pågældende ark forudsat at det findes. Hvis ikke får man en messagebox med besked om at arket ikke er oprettet.
Avatar billede perhol Seniormester
20. februar 2010 - 00:15 #3
UPS!
bområdet = området
Avatar billede simulu Juniormester
22. februar 2010 - 21:01 #4
Hej Perhol

Din metoder virker ganske udemærket.

Tak for hjælpen.

Mvh Jan
Avatar billede perhol Seniormester
22. februar 2010 - 23:42 #5
Jamen så lægger jeg et svar.
Selvom jeg ikke har besvaret spørgsmålet har jeg nok løst problemet.