Avatar billede Spassmager Nybegynder
18. februar 2010 - 16:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til HTML

bruger et spørgeskema pgr der hedder Analyzer.dk og har følgende problem:

Har et multiple-spg (checkbox) som nedenunder:

a: Ja
b: Nej, udelad...
c: Nej, inkludere....

Man må gerne svar b + c eller kun b eller kun c eller kun a

man må IKKE svare a + b eller a + b

Jeg har prøvet at tilpasse en tidligere html-kode der advarer hvis man har afkrydset mere end 3 svarmuligheder, hvilket virker fint! Den ser således ud:

<script>function CustomTjeck(){var checkbox_choices = 0;for(counter = 0; counter < 7; counter++) {if (document.forms[0].elements["answer3"][counter].checked){ checkbox_choices++; }};if (checkbox_choices > 3 ){alert("Du bedes angive max 3 svar.");return false;}else{return true;}}</script>

Men kan ikke helt for det til at fungere så man kan restriktere hvilke der må afkrydses og hvilke der ikke må...
18. februar 2010 - 17:37 #1
Du skriver to gange at man ikke maa svare a + b.  Jeg gaar ud fra at anden gang mener du a + c.  Hvis det er korrekt saa det eneste man ikke maa er at kombinere a med et andet valg.  Ellers er der frit slag.  Saa funktionen skal vel tilpasses til noget i denne retning (ikke testet)

<script>
function CustomTjeck()
{
  if (document.forms[0].elements["answer3"][0].checked)
  {
    if (document.forms[0].elements["answer3"][1].checked)
    {
      alert("a maa ikke kombineres med b eller c");
      return false;
    }
    if (document.forms[0].elements["answer3"][2].checked)
    {
      alert("a maa ikke kombineres med b eller c");
      return false;
    }
  else return true;
}
</script>
20. februar 2010 - 05:07 #2
Gider du lukke denne her ogsaa?  Jeg kom for skade at lave et indlaeg foer jeg saa at det var en duplikat af det andet spoergsmaal, saa nu staar det som et aabent spoergsmaal i min liste af indlaeg.
Avatar billede Spassmager Nybegynder
20. februar 2010 - 13:30 #3
jo men hvor silvan lukker jeg henne? :) kan ikke finde det!
20. februar 2010 - 17:55 #4
Jamen det er ogsaa lidt krikket, men maaden at lukke et spoergsmaal paa er at acceptere et svar.  Hvis der paa et spoergsmaal ikke er kommet et brugbart svar eller ingen svar overhodedet som i dette tilfaelde saa opretter spoergeren selv et svar og accepterer det.  Jeg kopierer lige det relevante afsnit af FAQ:

Hvordan lukker man sit spørgsmål?

Et spørgsmål er lukket når der er lagt et svar, som er blevet accepteret af vedkommende som oprettede spørgsmålet. Hvis du har et spørgsmål hvor ingen af svarene kunne bruges, kan du selv lægge et svar og acceptere dette.

Husk at hvis du selv fandt en løsning, så skriv den endelig som svar da andre kan have glæde af den i fremtiden! Samtidig viser du de brugere, som har brugt tid på dit spørgsmål, at du selv fandt en mere velegnet løsning.
22. februar 2010 - 16:12 #5
Fik du mit forige indlaeg?  Gider du lukke dette her spoergsmaal?
Avatar billede Spassmager Nybegynder
24. februar 2010 - 23:14 #6
j