Avatar billede mitzie Nybegynder
18. februar 2010 - 14:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Formularfelter SKAL udfyldes

Hej Eksperter

Jeg har lavet en formular, hvor jeg gerne vil ha´brugerne SKAL udfylde alle formularfelterne. Ellers skal der komme en meddelse frem, som gør brugeren opmærksom på dette.

Kan i hjælpe mig med det?

Venlig hilsen
Mitzie
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2010 - 14:35 #1
Java eller JavaScript?
Avatar billede mitzie Nybegynder
18. februar 2010 - 14:42 #2
Det ved jeg ikke, hvad der virker bedst :)
Avatar billede andorage Nybegynder
18. februar 2010 - 16:04 #3
har du nogen anelse om kodning?
jeg har en klump kode i javascript der er relavant men jeg gider sgu ikke skræddersy en kode til dig :)

quick n dirty stykke kode der burde virke:

<script type="text/javascript">
function validering()
{
    var feltvaerdi=document.getElementById("ID PÅ DIT FELT").value;
    var home="http://www.din sides adresse.dk"
    if (feltvaerdi != null))
      {
          document.location = home;
      }
</script>
Avatar billede andorage Nybegynder
18. februar 2010 - 16:06 #4
og så skal din formular jo selvfølgelig kalde den funktion jeg skrev onsubmit...

og koden burde lige have en else {gør det andet du ville efter validering}
Avatar billede andorage Nybegynder
18. februar 2010 - 16:08 #5
arrgh, hvorfor kan man ikke rette sine indsenselser....

<script type="text/javascript">
function validering()
{
    var feltvaerdi=document.getElementById("ID PÅ DIT FELT").value;
    var home="http://www din sides adresse..."
    if (feltvaerdi == null))
      {
          document.location = home;
      }
    else
      {
        det du ellers ville med formularen
      }
</script>
Avatar billede mitzie Nybegynder
18. februar 2010 - 16:28 #6
Hvor skal den sættes ind i min kode her:

<form action="http://www.mitzieloland.dk/cgi-all/formmail/FormMail.pl"
method="post">
                    <input type="hidden" name="recipient" value="mitzieloland@mitzieloland.dk" />
                    <input type="hidden"
name="subject" value="BESTILLING !!!" />
                    <input type="hidden" name="redirect" value="http://www.mitzieloland.dk/bestilling_afsendt.htm" />
                    <input type="hidden" name="env_report" value="REMOTE_HOST, HTTP_USER_AGENT,
REMOTE_ADDR" />
                    <table width="323" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
                      <tr>
                        <td width="102" height="30" align="left" valign="top"><font color="#FFFFFF" size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Fornavn</font></td>
                        <td width="221" height="30" align="left" valign="top"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
                          <input name="Fornavn" type="text" class="input" id="Fornavn23" size="25"style="background-color: ffffff; color: #999999; border: 1px solid #cccccc; font-family: arial; font-size: 12px; padding: 0px"  />
                          </font></td>
                      </tr>
                      <tr>
                        <td width="102" height="30" align="left" valign="top"><font color="#FFFFFF" size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Efternavn</font></td>
                        <td width="221" height="30" align="left" valign="top"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
                          <input name="Efternavn" type="text" class="input" id="Efternavn23" size="25"style="background-color: ffffff; color: #999999; border: 1px solid #cccccc; font-family: arial; font-size: 12px; padding: 0px" />
                          </font></td>
                      </tr>
                      <tr>
                        <td width="102" height="30" align="left" valign="top"><font color="#FFFFFF" size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Adresse</font></td>
                        <td width="221" height="30" align="left" valign="top"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
                          <input name="Adresse" type="text" class="input" id="E-mail23" size="25"style="background-color: ffffff; color: #999999; border: 1px solid #cccccc; font-family: arial; font-size: 12px; padding: 0px" />
                          </font></td>
                      </tr>
                      <tr>
                        <td height="30" align="left" valign="top"><font color="#FFFFFF" size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Post
                          nr.</font></td>
                        <td align="left" valign="top" height="30"><a href="paspatu.htm"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
                          </font></a><a href="paspatu.htm"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
                          <input name="Post nr." type="text" class="input" id="Post nr." size="1"style="background-color: ffffff; color: #999999; border: 1px solid #cccccc; font-family: arial; font-size: 12px; padding: 0px" />
                          </font></a></td>
                      </tr>
                      <tr>
                        <td height="30" align="left" valign="top"><font color="#FFFFFF" size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">By</font></td>
                        <td align="left" valign="top" height="30"><a href="paspatu.htm"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
                          </font></a><a href="paspatu.htm"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
                          <input name="By" type="text" class="input" id="Tlf." size="25"style="background-color: ffffff; color: #999999; border: 1px solid #cccccc; font-family: arial; font-size: 12px; padding: 0px" />
                          </font></a></td>
                      </tr>
                      <tr>
                        <td height="30" align="left" valign="top"><font color="#FFFFFF" size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Tlf.</font></td>
                        <td align="left" valign="top" height="30"><a href="paspatu.htm"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
                          <input name="Tlf." type="text" class="input" id="E-mail223" size="25"style="background-color: ffffff; color: #999999; border: 1px solid #cccccc; font-family: arial; font-size: 12px; padding: 0px" />
                          </font></a></td>
                      </tr>
                      <tr>
                        <td width="102" height="30" align="left" valign="top">
                          <p><font color="#FFFFFF" size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">E-mail</font></p></td>
                        <td width="221" align="left" valign="top" height="30"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><a href="paspatu.htm"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
                          <input name="E-mail" type="text" class="input" id="E-mail224" size="25"style="background-color: ffffff; color: #999999; border: 1px solid #cccccc; font-family: arial; font-size: 12px; padding: 0px" />
                          </font></a> </font> </td>
                      </tr>
                      <tr>
                        <td width="102" height="30" align="left" valign="top"><font color="#FFFFFF" size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Foto
                          titel *</font></td>
                        <td width="221" height="30" align="left" valign="top"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
                          <input name="Foto titel" type="text" class="input" id="Foto titel4" size="25"style="background-color: ffffff; color: #999999; border: 1px solid #cccccc; font-family: arial; font-size: 12px; padding: 0px" />
                          </font></td>
                      </tr>
                      <tr>
                        <td align="left" valign="top"><font color="#FFFFFF" size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Foto
                          nr. *</font></td>
                        <td height="28" align="left" valign="top"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
                          <input name="Foto nr." type="text" class="input" id="Foto nr.4" size="1"style="background-color: ffffff; color: #999999; border: 1px solid #cccccc; font-family: arial; font-size: 12px; padding: 0px" />
                          </font></td>
                      </tr>
                      <tr>
                        <td width="102" align="left" valign="top"><font color="#FFFFFF" size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Evt.<br />
                          bem&aelig;rkninger</font></td>
                        <td width="221" height="28" align="left" valign="top"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
                          <textarea name="Bem&aelig;rkninger" style="background-color: ffffff; color: #999999; border: 1px solid #cccccc; font-family: arial; font-size: 12px; padding: 0px"cols="34" rows="9" class="input" id="textarea5"></textarea>
                          </font></td>
                      </tr>
                      <tr valign="middle">
                        <td width="102" height="30" align="left"> <p>&nbsp;</p></td>
                        <td width="221" align="left" height="30"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
                          <a href="paspatu.htm"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
                          <input name="login2" type="image" value="Login" src='videre_knap.jpg' width="85" height="44" />
                          </font></a> </font> </td>
                      </tr>
                    </table>
                  </form>