Avatar billede Svane55 Nybegynder
17. februar 2010 - 23:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

include af externe .js filer i .js fil

Jeg sidder og skal have noget javascript kode til en scrollbar function ind på en index side i et CMS.

jeg har ikke adgang til at editere i indexfilen, men har adgang til en fil "include.js" som ligges i headeren af index filen. i denne "include.js" kan jeg så ligge min javascript kode og det virker sådan set fint.

Det jeg har lagt i denne fil er dette:
document.write('<script type="text/javascript" src="js/dw_event.js"></script>');

som altså bare includerer filen dw_event.js

yderligere skal jeg have en function ind i headeren.

function init_dw_Scroll() {
    var wndo = new dw_scrollObj('col2', 'col2_content');
    wndo.setUpScrollControls('scrollLinks');
}

// if code supported, link in the style sheet and call the init function onload
if ( dw_scrollObj.isSupported() ) {
    //dw_writeStyleSheet('css/scroll.css');
    dw_Event.add( window, 'load', init_dw_Scroll);
}

hvis jeg ligger dette ind i "include.js" virker det ikke, men ligger jeg det dirrekte ind i headeren virker det. (dette har jeg gjort på en test side, ikke i CMS´et).

Hvordan får jeg det til at virke så jeg kan ligge det i include.js
Avatar billede intenz Novice
19. februar 2010 - 14:58 #1
Du er sikker på, at filen dw_event.js er indlæst inden du kalder funktionerne der ligger i den?
Avatar billede Svane55 Nybegynder
19. februar 2010 - 19:58 #2
nej , det er jeg selvfølgelig ikke helt.

kan jeg ikke regne med at  dw_event.js bliver includet inden der læses videre i filen?
Avatar billede intenz Novice
19. februar 2010 - 20:03 #3
Nej, det kan du ikke. Koden der indsætter dit script element bliver kørt inden der læses videre, men den venter ikke på at filen bliver indlæst.

Du kan prøve at sætte en timeout på den funktion du gerne vil køre og se om det giver et resultat.

setTimeout(function(){init_dw_Scroll()}, 1000);
Avatar billede Svane55 Nybegynder
17. september 2010 - 16:15 #4
tak, skriv et svar!
Avatar billede intenz Novice
17. september 2010 - 17:05 #5
Kommer her