Avatar billede Rtoft Nybegynder
17. februar 2010 - 18:50 Der er 9 kommentarer

Opdatering af felt på flere ark

Hej

Jeg har et regneark med flere ark og ønsker at oprette et felt der automatisk opdaterere sig selv på alle ark - Excel 2007

Eksempel:

Hvis man skriver noget i feltet b1 på ark1, skal dette automatisk opdatere i feltet c1 på ark2 osv. på de følgende ark. Dette skal også fungere baglæns så hvis du skriver i feltet c1 på ark2 bliver dette opdateret i feltet b1 på ark1. how?
Avatar billede store-morten Ekspert
17. februar 2010 - 18:57 #1
Ville det ikke være nemmere hvis det var samme celle på arkene?
Så er det bare markere alle ark og taste ind.
Avatar billede Rtoft Nybegynder
17. februar 2010 - 19:11 #2
Det kan det også sagtens være... Men eftersom arket skal bruges af flere personer, ønsker jeg en form for automatisk opdatering.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
17. februar 2010 - 19:48 #3
Ja, så tror jeg du skal over i noget vba kode, kan ikke umiddelbart se hvordan skal kunne løses, så det også er nemt for hr og fru jensen, kun via front-enden
Avatar billede hostgirl Nybegynder
17. februar 2010 - 20:54 #4
Du kan evt. bare sætte c1 = b1 osv. således værdien overføres.

Stil dig på ark2, i c1. Skriv "=" og brug musen til at finde b1 i ark1.

På helt samme måde som hvis du ønskede at lægge på celler sammen.
Avatar billede store-morten Ekspert
17. februar 2010 - 21:04 #5
¤4
Dur bare ikke når det også skal virke den anden vej?
"Dette skal også fungere baglæns... "
Avatar billede hostgirl Nybegynder
17. februar 2010 - 21:31 #6
ja okay - min fejl...

Prøv dette:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)
Debug.Print "Error"
Application.EnableEvents = False
If Target.Address = "$A$1" Then
Range("a2").Value = Range("a1").Value
Else
If Target.Address = "$A$2" Then
Range("a1").Value = Range("a2").Value
Else
End If
Application.EnableEvents = True
End Sub

Dette vedligeholder dog kun felt A1 og A2, men det er skridt på vejen.
Avatar billede store-morten Ekspert
17. februar 2010 - 21:47 #7
Blot en bem.
Mangler du ikke at skifte fane?
" feltet b1 på ark1, skal dette automatisk opdatere i feltet c1 på ark2"

Og kan man lave noget loop eller lignede?
Det kan jeg ikke :-( følger spændt med, måske man kan lære noget.

Det er Rtoft der er ? stilleren ;-)
Avatar billede hostgirl Nybegynder
17. februar 2010 - 22:08 #8
jow, det er korrekt.

fx kan der tilføjes:

Worksheets("Sheet1").Range("A1").Value = 4

Ja man kunne sagtens forstille sig at gemme de aktuelle celler+ark i et array og kører det igennem.
Avatar billede store-morten Ekspert
17. februar 2010 - 22:30 #9
Jeg tænkte på denne:
Når man ændre B1 på ark1 opdateres C1 på ark2

Worksheets("Sheet2").Range("C1").Value = Worksheets("Sheet1").Range("B1").Value