16. februar 2010 - 18:13 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

synkronisere en databasefil?

findes der programmer der kan synkroniser en fil.
Jeg tænker på at vi har end DB liggende hos os.
Og hvor samarbejdspartner har den samme DB liggende hos dem.
Kan man synkronisere uden tab af data fra begge DB?
Avatar billede pc-gram Nybegynder
16. februar 2010 - 19:40 #1
Ja, man kan aktivere synkronisering. Det er en facilitet, der fandtes i MS Access til og med version 2003. Det indebærer dog, at du skal konvertere databasen (der skal tilføjes nogle kontrolfelter).

Er du hoppet med på 2007-vognen, kender jeg ikke lige nogen løsning (men hvad har 2007 versionen af Access også givet verden andet end grå hår?)
16. februar 2010 - 21:26 #2
det er ver. 2007
Hvorledes konverteres DB
og hvilke Kontolfelter.
Avatar billede pc-gram Nybegynder
16. februar 2010 - 21:47 #3
Jeg er ikke nogen ekspert i akkurat den del af Access, men det jeg husker er, at et autonummerfelt ændres, således at det ikke stepper op med 1 hver gang men i stedet får tildelt tilfældige, meget store værdier. Hertil kommer, at der bliver tilført nogle kontrolfelter, som dog ikke får indflydelse på de applikationer, du allerede har lavet.

Har du lavet applikationen/databasen i .mdb-format, d.v.s. i version 2003 eller mindre, kan du godt fortsat synkronisere i 2007, men du skal muligvis have fat i en 2003-version for at lave opslitningen i Master og Slave(r).

Læs mere om synkronisering ved at google "synchronize MS access"
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
17. februar 2010 - 07:13 #4
Der findes et program der kan klare den slags og den gør det rent faktisk rimeligt godt.
Som navnet antyder, kan det synkronisere Access <--> MS SQL, men også ACCESS <--> ACCESS

http://dbconvert.com/convert-access-to-mssql-sync.php

Det koster hele $79
Avatar billede terry Ekspert
17. februar 2010 - 09:18 #5
Replication has been removed from Access 2007 but here's a link for previous versions (mdb)

http://office.microsoft.com/en-us/access/CH062526841033.aspx
17. februar 2010 - 11:41 #6
Hvis jeg synkroniser en database, så mister jeg ikke data i nogen af disse?????????

to ens DB men på to forskellige placeringer.

hos bruger 1 XXX.mdb

hos bruger 2 XXX.mdb

de er ens og hedder det samme.
Avatar billede pc-gram Nybegynder
17. februar 2010 - 11:54 #7
Det er jo netop det, der kvalificerer et synkroniseringsprogram. At det holder styr på ændringer, så du ikke mister data. Skulle det så ske, at der i begge databaser er ændret i samme post, er der tale om en konflikt, som programmet typisk vil bede brugeren om at løse. D.v.s. afgøre hvilken ændring, der er den rette.

Anbefaler dig, at du fx. downloader de tidligere anbefalede program fra dbconvert (der er en trial-periode) og prøver det af på et test-setup.
17. februar 2010 - 11:57 #8
Min ide er at den skal kunne synkronisere frem og tilbage så de to DB altid er ens,
bruger 1 opretter en registring
og bruger opretter en registring
og databasen bliver synk. så oplysninger kommer på begge DB
Alså ENS DBér
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
17. februar 2010 - 12:02 #9
Kig på det program jeg nævner - du kan hente en demo der dog kun kan håndtere 50 records.
Avatar billede terry Ekspert
17. februar 2010 - 12:19 #10
"Min ide er at den skal kunne synkronisere frem og tilbage så de to DB altid er ens,
bruger 1 opretter en registring
og bruger opretter en registring
og databasen bliver synk. så oplysninger kommer på begge DB
Alså ENS DBér "

I havent seen the program from dbconvert but I will be VERY surprised if it will allow you to do what your after.

"Sync realtime"

May I ask why you want to do this?
17. februar 2010 - 12:39 #11
Jeg ønsker at gøre dette, fordi hvis bruger 2 som sidder i en anden by, så når han tilgår databasen, går den meget meget langsom.
så iden var at placere en kopi at databasen herfra, og køre den lokal hos bruger 2, for at få en god afvikling at databasen.
Og så sammenkører de 2 databaser med en synk. Gerne automatisk i bagrunden.
Avatar billede terry Ekspert
17. februar 2010 - 13:06 #12
"Og så sammenkører de 2 databaser med en synk. Gerne automatisk i bagrunden"

I cant see that this will improve performance. The data somehow has to be transfered between the two PC's/databases
Avatar billede terry Ekspert
17. februar 2010 - 13:08 #13
As I suggested in previous question (which still needs to be closed) there are a number of things you can do to improve performance

http://www.granite.ab.ca/access/performancefaq.htm
Avatar billede terry Ekspert
17. februar 2010 - 13:10 #14
Using MS SQL server as the backend will help too but you should still look at the design of your dB to see if that can help
18. februar 2010 - 12:19 #15
Vi har løst problemet på denne måde.
Sat en PC op her hos os, og bruger 2 kører fjernskrivebord.
Så går det som smurt.
God hastighed på DB svartid, under 2 sek.

Jeg siger tak for interesse for spørgsmål
I kan lægge svar for deltagelse, så kan jeg dele point ud.
Erik
Avatar billede terry Ekspert
18. februar 2010 - 12:22 #16
No need for points here. Great to hear its working OK.
18. februar 2010 - 16:58 #17
e