Avatar billede benneharli Juniormester
16. februar 2010 - 13:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Select where 'cell' like part_of_other_cell

Jeg skal altså tjekke at en del af værdien i en celle eksisterer i en celle i en anden tabel. Giver det mening?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
16. februar 2010 - 13:37 #1
Jeg kan ikke huske om dette virker i MSSQL, men det gør i MySQL, så hvorofr ikke

WHERE part_of_other_cell LIKE '%cell%'
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. februar 2010 - 13:53 #2
SELECT * FROM tabel1 a, tabel2 b WHERE a.cell LIKE %b.cell%

Og hvis det er en del af tabel1.cell OG en del af tabel2.cell må du nok ud i noget substring, eller tænke over opbygningen af din tabel.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2010 - 15:51 #3
... WHERE felt LIKE '%' + andetfelt + '%'
Avatar billede benneharli Juniormester
16. februar 2010 - 16:06 #4
Det er nok Arne der er tættest på, men jeg kan godt se at jeg bliver nød til at komme med en uddybning.

Tabel 1:
| T1C1    |
OT-Room 1-t
OT-Room 2-a
OT-Test

Tabel 2:
| T2C1    | T2C2    |
1          Room 1
2          Room 2
3          Room 3
4          Room 4

Og jeg skal så have alle records fra tabel 1 hvor indholdet er LIKE indholdet af en record i T2C2 - altså i det her tilfælde record 1 og 2
Avatar billede benneharli Juniormester
16. februar 2010 - 16:07 #5
Men det kan godt være at det giver en sindsyg databehandling når jeg tænker på hvad der egentligt skal udregnes... Arne, smid et svar. Jeg gør noget andet, men bruge noget af din metode.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2010 - 16:15 #6
SELECT *
FROM t1
WHERE EXISTS (SELECT * FROM t2 WHERE t1.t1c1 LIKE '%' + t2.t2c2 + '%')

burde vel goere det.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2010 - 16:15 #7
og et svar