Avatar billede karstenjunior Nybegynder
16. februar 2010 - 10:06 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

min laptop vil ikke starte op

Når jeg tænder for laptoppen standser bios efter linien "mouse initialized"
Jeg har forgæves forsøgt at komme ind i bios, men laptoppen bipper indtil jeg slipper f12. Derefter kører bios videre indtil linien "mouse initialized" igen kommer frem.
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. februar 2010 - 10:14 #1
Prøv at fjerne alt ekstra udstyr hvis du har sat noget til også mus brug mousepad det ligner en hardvare konflikt.
Avatar billede karstenjunior Nybegynder
16. februar 2010 - 10:16 #2
der er intet udstyr tilsluttet, hverken mouse eller tastatur.
Jeg tænkte på, om der er tale om en fejl i bios
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. februar 2010 - 10:24 #3
Det kunne godt være en bios opsætning kan du komme i bios? hvilken laptop lidt flere oplysninger Ps. husk også lige disse http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/karstenjunior
dem der ikke er grønt markerede.
Avatar billede mc_fly Nybegynder
16. februar 2010 - 10:44 #4
Du er sikker på det er F12 til bios og ikke DEL eller andet?
Avatar billede karstenjunior Nybegynder
16. februar 2010 - 10:47 #5
Der er tale om en Fujitsu Siemens Amilo.
Bios Rev.1.24, 1024 mb ram dual core.

Jeg kan ikke komme ind i bios
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. februar 2010 - 11:02 #6
Hold øje med skærmen under opstart der må stå hvilken taste du skal trykke på for at komme i bios! det kinne jo også tænkes at det var bios batteriet men så taber den som regel klokkeslæt og rækkefølge af boot funktiopner først!
16. februar 2010 - 11:13 #7
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du skulle have oprettet dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...
Avatar billede karstenjunior Nybegynder
16. februar 2010 - 11:38 #8
det er f2 for setup og f12 for bootmenu.

Jeg har fundet et skærmbillede der viser, at der er fejl i RAID 1 og at raiden skal duplikeres.
Kan det være der, fejlen ligger
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. februar 2010 - 11:57 #9
Jeg kan ikke rigtigt forestille mig at du kører raid i en laptop men det kan jo være at der er to harddiske? hvis der er en optimal funktion så aktiver den og så må der være noget med achi kontra ide der kan sættes. når du er færdig så tryk F10 og sig ok til at gemme.
Avatar billede karstenjunior Nybegynder
16. februar 2010 - 12:33 #10
der er kun 1 harddisk, men er opført 2 gange - henholdsvis som CH1 og CH2
De valgmuligheder jeg har er
create
delete
select boot array
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. februar 2010 - 12:46 #11
Der må være et sted hvor du sætter boot rækkefølgen hvor hd sættes til første iøvrigt er det svært at forklare når du og mange andre er så sparsomme med oplysninger! hvilket styresystem? har du CD DVD? SÅ KUNNE en reparation også komme på tale. hvor du starter op fra din system skive
Avatar billede karstenjunior Nybegynder
16. februar 2010 - 13:41 #12
Bootrækkefølgen ligger i BIOS, som jeg altså ikke kan komme ind i.
Styresystemet er vista.
Jewg har forsøgt at rep. via vista discen, men drevet kører disken.
Undskyld for de manglende oplysninger - det er ikke ond vilje men uvidenhed om hvad du ønsker af oplysninger.
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. februar 2010 - 14:21 #13
Det lyder mærkeligt at du ikke kan komme i bios hvor ser du oplysningerne i #10 ? er det F12? så prøv select boot arra..men det kunne jo være bios batteriet der er dødt.
Avatar billede karstenjunior Nybegynder
16. februar 2010 - 14:48 #14
jeg brugte tasten TAB som er anført i værktøjslinien.
Jeg har forsøgt at benytte boot arra både som source og boot - intet hjælper.
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. februar 2010 - 15:13 #15
TAB som er anført i værktøjslinien?? hvilken værktøjslinie? Hvis du ikke kan komme i bios og ikke starte op på cd så må bundkortet være dødt!
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. februar 2010 - 01:39 #16
Du vil åbenbart ikke hjælpes du kan ikke komme i bios men du har en F2 setup? du afslutter heller ikke dine tråde,http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/karstenjunior
det er dem der ikke er grønt markeret.
Avatar billede karstenjunior Nybegynder
12. september 2011 - 22:20 #17
laptoppen var defekt