Avatar billede svalde Nybegynder
15. februar 2010 - 16:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med upload script i PHP

Hey Eksperter,

jeg er som noget nyt begyndt at rode lidt med noget PHP, og er faldet over et problem. Jeg har fundet et upload script skrevet i PHP, og har ændret lidt i det, problemet er bare at nu virker lortet ikke mere.

jeg har to sider, en uploadform.php og en uploadfile.php.

uploadform.php indeholder flg. kode:

<form name="form1" enctype="multipart/form-data" method="post" action="uploadfile.php">
  <p>
  <?php
  $uploadsNeeded = 5;
  for($i=0; $i < $uploadsNeeded; $i++){
  ?>
    <input name="uploadFile<? echo $i;?>" type="file" id="uploadFile<?php echo $i;?>" />
  </p>
  <?php } ?>
  <p><input name="uploadsNeeded" type="hidden" value="<?php echo $uploadsNeeded;?>" />
    <input type="submit" name="Submit" value="Submit" />
  </p>
</form>

uploadefile.php indeholder flg. kode:

<?php
//$uploadsNeeded = $_POST['uploadsNeeded'];

$i = 0;
do
  {

  $uploadsNeeded = $i;
  $i++;
  echo $uploadsNeeded . "<br>";
  }
while ($_FILES['uploadFile'. $i]['name'] != "");

$galID = $_POST['galID'];
$i = 0;

do
{
$file_name = $_FILES['uploadFile'. $i]['name'];
// strip file_name of slashes
$file_name = stripslashes($file_name);
$file_name = str_replace("'","",$file_name);
$copy = copy($_FILES['uploadFile'. $i]['tmp_name'],"upload/" . $file_name);

// prompt if successfully copied
if($copy){
echo "$file_name | uploaded sucessfully!<br>";
}else{
echo "$file_name | could not be uploaded!<br>";
}
$i++;
}

while ($i <= $uploadsNeeded);

?>

jeg får flg. fejl når jeg prøver at kører scriptet:

Warning: copy() [function.copy]: Filename cannot be empty in /var/www/voresside/uploadfile.php on line 23
DSC_0024.JPG | could not be uploaded!

mit spørgsmål er så, hvordan pokker kan det være?

så vidt jeg kan se indeholder $file_name navnet på filen, men det er måske ikke nok?

Mvh. Anders.

PS.
Scriptet er downloadet fra: http://www.justin-cook.com/wp/2006/07/17/upload-multiple-files-at-once-with-php/
Avatar billede majbom Novice
15. februar 2010 - 19:51 #1
umiddelbart virker det fint hos mig - har du prøvet med en fil der ikke er ret stor?
Avatar billede dkfire Nybegynder
16. februar 2010 - 12:30 #2
Du skal ikke bruge copy, men move_uploaded_file.
http://dk2.php.net/manual/en/function.move-uploaded-file.php

Dernæst bliver du nød til at skrive lidt mere variabler ud, så vi kan se hvad de indeholder.
Avatar billede svalde Nybegynder
16. februar 2010 - 22:57 #3
Hey,

@dkfire: Hey, jeg satte din linie ind, og så virker lor*et sgu.

@splazz: Jeg her lige prøvet ingen forskel.

Tak til jer begge to, får jeg et svar fra dig dkfrie?

Mvh. Anders.
Avatar billede dkfire Nybegynder
17. februar 2010 - 09:32 #4
Et svar fra mig ;-)