Avatar billede Red0z Nybegynder
15. februar 2010 - 15:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Korrekt DeleteCommand ?

Hey alle, troede jeg fik løst problemet tidligere, men det viser sig at jeg så lige kan slette en enkelt eller 2 ting i min database, og så kommer den samme fejl op igen. :S

Ved ikke hvad jeg skal gøre ved dette, den fejl den melder er følgende:

Update kræver, at der er en gyldig DeleteCommand, når der sendes en DataRow-samling med slettede rækker.

Her er koden:
        private void MobilSlet_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            try
            {
                DialogResult Result = MessageBox.Show("Er du sikker på du vil slette denne bruger fra listen?", "Sletning af bruger", MessageBoxButtons.YesNo, MessageBoxIcon.Question);
                if (Result == DialogResult.Yes)
                {
                    //Registrer i DataSet
                    this.Validate();
                    mobilTableBindingSource.RemoveCurrent();
                    tableAdapterManager.MobilTableTableAdapter.Update(iDDatabaseDataSet1.MobilTable);
                    iDDatabaseDataSet1.AcceptChanges();

                    //Updater MobilGrid og Label
                    MobilGridView.Update();
                    MobilIndexLabel.Text = " Der er : " + iDDatabaseDataSet1.MobilTable.Rows.Count.ToString() + " eksisterende felter.";
                }

            catch (Exception ex)
            {
                MessageBox.Show("Der opstod en fejl ved sletning af brugeren! \n\n" + ex, "FEJL!", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Warning);
            }

Jeg er blank for idéer nu.. Hjæælp! :)
Avatar billede arne_v Ekspert
15. februar 2010 - 17:33 #1
Har du lavet en XxxCommandBuilder paa din MobilTableTableAdapter ?
Avatar billede Red0z Nybegynder
15. februar 2010 - 18:24 #2
Nej har ikke lavet nogen commandbuilder.. :)

Hvordan skal den sættes op osv. ?

Er ganske grøn til SQL og hvordan man fletter det sammen med C# .. ^^
Avatar billede arne_v Ekspert
15. februar 2010 - 19:24 #3
XxxCommandBuilder cb = new XxxCommandBuilder(da);

hvor da er ens XxxDataAdapter og Xxx er prefix for den provider man bruger
Avatar billede Red0z Nybegynder
15. februar 2010 - 20:49 #4
Så f.eks.

                    SqlCommandBuilder CB = new SqlCommandBuilder(uSBTableTableAdapter.Adapter);
                    CB.GetUpdateCommand();

Men hvad skal jeg så skrive for at lave den faktiske opdatering i min Database ?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. februar 2010 - 20:54 #5
Ja.

At lave SqlCommandBuilder burde faktisk være nok.

Men ellers:

uSBTableTableAdapter.Adapter.UpdateCommand = CB.GetUpdateCommand();
Avatar billede Red0z Nybegynder
16. februar 2010 - 08:22 #6
Det virkede ganske vidst! Læg et svar, og du skal modtage ! :)
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2010 - 15:23 #7
svar