Avatar billede fischer Nybegynder
15. februar 2010 - 12:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Localhost kræver internetadgang

Hej eskperter,
jeg har lavet et lille system som vedligeholder nogle data i en database.
Det kører fint fra Localhost/127.0.0.1, men kun så længe jeg er tilsluttet et netværk...
Hvis jeg tager netværkskablet fra så holder det op med at virke.
IE, Firefox etc. insisterer på at jeg er offline og vil ikke køre noget.

Har prøvet at tage et netværkskabel og sætte til en switch hvor der ikke var andet tilsluttet og så virker det...

Jeg vil meget gerne kunne tage mit lille system med rundt på min bærbare, men syntes det er lidt for fjollet at have 20cm netkabel og en switch med mig også -specielt fordi jeg ikke altid har adgang til strøm til switchen :-)

Nogen der har gode idéer til et virtuelt netværkskort, en indstilling på Windows/IE eller andet?

Jeg kører XP Pro, men har testet og problemet er samme på Vista.

-Klaus
Avatar billede fischer Nybegynder
15. februar 2010 - 12:56 #1
Hey hey, fandt selv svaret.

Hvis man tager kontrolpanel->tilføj hardware->Netværkskort
Der har Microsoft en "Loopback adapter", den kommer ind som netkort og hvis man aktiverer TCP/IP på den, så virker det :-)
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2010 - 15:56 #2
Glimrende svar :-) Tak!