Avatar billede Red0z Nybegynder
15. februar 2010 - 12:41 Der er 1 løsning

Update kræver, at der en gyldig DeleteCommand ....

Hey alle! Sidder og prøver at finde en fejl i mit program, men kan ikke helt finde frem til den.
Jeg er en 'Slet' knap i mit program. og denne skal gå ind på Databasen og slette et element.

Her er koden.

        private void MobilSlet_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            try
            {
                DialogResult Result = MessageBox.Show("Er du sikker på du vil slette denne bruger fra listen?", "Sletning af bruger", MessageBoxButtons.YesNo, MessageBoxIcon.Question);
                if (Result == DialogResult.Yes)
                {
                    //Registrer i DataSet
                    this.Validate();
                    this.mobilTableBindingSource.RemoveCurrent();

                    this.mobilTableTableAdapter.Update(this.iDDatabaseDataSet1.MobilTable);
                    iDDatabaseDataSet1.AcceptChanges();

                    //Updater MobilGrid og Labels
                    MobilGridView.Update();
                    MobilIndexLabel.Text = " Der er : " + iDDatabaseDataSet1.MobilTable.Rows.Count.ToString() + " eksisterende felter.";
                    USBIndexLabel.Text = " Der er : " + iDDatabaseDataSet1.USBTable.Rows.Count.ToString() + " eksisterende felter.";
                }

            catch (Exception ex)
            {
                MessageBox.Show("Der opstod en fejl ved sletning af brugeren! \n\n" + ex, "FEJL!", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Warning);
            }

Når jeg vælger noget i mit MobilGrid, og trykker slet, så sletter den det godt nok fra MobilGrid, men den får også fejlen:

"Update kræver, at der en gyldig DeleteCommand, når der sendes en DataRow-samling med slettede rækker."

Kan ikke finde frem til fejlen. :S
Avatar billede Red0z Nybegynder
15. februar 2010 - 14:10 #1
Ændrede følgende:

this.mobilTableTableAdapter.Update(this.iDDatabaseDataSet1.MobilTable);

Til:

mobilTableTableAdapter.Update(iDDatabaseDataSet1.MobilTable);

Dette gjorde det. ^^