Avatar billede jtjansen Nybegynder
13. februar 2010 - 22:59 Der er 6 kommentarer

decimal streng-formatering

Er der altid fast formatering med . som decimalseperator eller skal jeg bruge number_format?

$d = 3.14;
print $d;
Avatar billede kjeldsted Novice
13. februar 2010 - 23:02 #1
Hvad er det helt præcist du mener? Spørger du om du kan benytte , som seperator uden at skulle formatere strengen med number_format?
Avatar billede jtjansen Nybegynder
13. februar 2010 - 23:13 #2
når en decimal konverteres til en streng (fx ved print) vil det så altid ske med . som decimalseperator?
Avatar billede kjeldsted Novice
13. februar 2010 - 23:28 #3
Som standard så vil det, ja.

$var = '1.3';
echo $var;

Vil sjovt nok udskrive 1.3. Hvis du vil have det som 1,3 skal du udskrive den med

echo number_format($var,1,',');
Avatar billede jtjansen Nybegynder
13. februar 2010 - 23:35 #4
ok, så det er ikke noget en serversetting eller regional settings eller andet kan ændre på?
Avatar billede kjeldsted Novice
13. februar 2010 - 23:52 #5
Om den kan reddes med en serversetting tør jeg ikke sige noget om med sikkerhed. Men lidt kort forskning har nu vist sig at følgende kan redde dig ;)

<? setlocale(LC_NUMERIC, 'da_DK'); ?>

(Ved ikke lige hvorfor jeg ikke havde den i tankerne før)
Avatar billede kjeldsted Novice
11. maj 2011 - 11:46 #6
Bare for at følge op.
Er problemet løst? Og i så fald bør tråden lukkes.