Avatar billede per2edb Praktikant
12. februar 2010 - 10:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Rapport sendt som objekt på E-Mail

Jeg har en Rapport jeg skal sende med e-mail
Rapporten skal IKKE vedhæftes men sendes som et Objekt evt PDF eller word, dvs ligge synlig på e-mailen som en kopi af Rapporten.

Access Makroen SendObjekt kan jeg KUN få til at sende Rapporten som vedhæftet fil

Kan i hjælpe med en macro eller koder der kan sende e-mailen med rapporten som Objekt dvs synlig.
Avatar billede tigerdyr2007 Praktikant
14. februar 2010 - 16:19 #1
Jeg har lige været det samme igennem, se evt.

Først skal du lave PDF'en:

report_name = "rpt_invoice"
DoCmd.OpenReport report_name, acViewPreview, , filter_conditions

'Let's print and save. Once you see it works, you can change True to False so that the file created is not opened after completion.
DoCmd.OutputTo acOutputReport, "", acFormatPDF, out_path_and_file, False, , , acExportQualityPrint

'Let's close our previewed report
DoCmd.Close acReport, report_name

Til at sende mail: (er taget fra: http://www.eksperten.dk/guide/371 )
    Dim objOl As New Outlook.Application
    Dim objPost As MailItem
    Dim Attachment_file As Attachments
    Set objPost = objOl.CreateItem(olMailItem)
    Set Attachment_file = objPost.Attachments
    Attachment_file.Add full_file_name

    With objPost
        .subject = ""
        .To = scan_mail
        .BCC = ""
        .Body = ""
        .Send
'        .Save
'        .Display
    End With
'    objOl.Quit

    Set objPost = Nothing
    Set vedhæftet = Nothing
    Set objOl = Nothing
Avatar billede tigerdyr2007 Praktikant
14. februar 2010 - 16:20 #2
Hov, læse lige din besked en gang til, det er jo noget andet du vil... Tror jeg ikke du kan med en PDF, kun billeder og HTML, så skal du lave det om til en HTML side, og indsætte den kode. Ved jeg ikke om Access kan, men jeg er ikke 100%
Avatar billede per2edb Praktikant
16. februar 2010 - 23:03 #3
Jeg er nød til at benytte Snapshotformat således:

Dim VARb As String
VARb = InputBox(Prompt:="Indtast ny titel.", Title:="Ny Titel", Default:="")
DoCmd.CopyObject , VARb, acReport, "rapport1"
DoCmd.SendObject acReport, VARb, "Snapshotformat(*.snp)", "", "", "", "Hej", "test", True, ""

SPØRGSMÅL Hvordan får jeg det til at ligge synligt på Emailen (objekt)og ikke som standard vedhæftet
Avatar billede per2edb Praktikant
17. februar 2010 - 11:15 #4
Jeg har opgivet. Hvis nogen engang finder en løsning på at få en PDF fil til at ligge på en mail´s side (ikke vedhæftet) så venligst sig til
Avatar billede tigerdyr2007 Praktikant
17. februar 2010 - 19:31 #5
Inden for E-Mail standarder som bliver brugt verden over er der to muligheder:
alm (text) og HTML, de understøtter begge vedhæftede filer (objekter).
HTML understøtter så at inlejre et billede i teksten.

Dvs. hvis du skal det du vil skal du konvertere til HTML, eller lave den mail standard som bliver brugt overalt om. Jeg foreslår det første :-) (Eller acceptere det er et vedhæftet objekt)