Avatar billede kapedersen Nybegynder
10. februar 2010 - 06:26 Der er 1 kommentar

Close File?

Jeg har skrevet følgene code for at læse en komma fil ind i Array

mit problem er at få lukket filen efter følgene så jeg kan slætte den, jeg har prøvet at lave en stump code det slætter den men jeg får beskeden at den er i brug
er der nogle der kan hjælpe mig?

Public Sub ReadCSVFileToArray(ByVal id As Integer)
        Dim strfilename As String
        Dim num_rows As Long
        Dim num_cols As Long
        Dim x As Integer
        Dim y As Integer
        Dim generator As String

        ' Load the file.
        state = "File is loading"

        strfilename = ftpdownloadfilename
        MyStringArray = strfilename.Split("\")
        filename = Strings.Left(MyStringArray(4), InStr(MyStringArray(4), ".") - 1)

        MyStringArray = strfilename.Split("\")
        itemname = Strings.Left(MyStringArray(4), InStr(MyStringArray(4), "_") - 1)
        MyStringArray = strfilename.Split("_")
        customer = Strings.Left(MyStringArray(1), InStr(MyStringArray(2), ".") - 1)
        'Check if file exist
        If File.Exists(strfilename) Then
            Form1.TextBox2.Text = Form1.TextBox2.Text & vbCrLf & "yes"
        Else
            Form1.TextBox2.Text = Form1.TextBox2.Text & vbCrLf & "No"
        End If

        Dim tmpstream As StreamReader = File.OpenText(strfilename)
        Dim strlines() As String
        Dim strline() As String

        strlines = tmpstream.ReadToEnd().Split(Environment.NewLine)

        '        Redimension the array.
        num_rows = UBound(strlines)
        strline = strlines(0).Split(";")
        num_cols = UBound(strline)
        ReDim strarray(num_rows, num_cols)

        ' Copy the data into the array.
        strline = strlines(x).Split(";")

        For y = 0 To num_cols
            strarray(x, y) = strline(y)
        Next

        tmpstream.Close()
        generator = strarray(0, 1)
        If generator = "w0001" Then

            ConveyorFlatBottomGenerator.Tegningsgenerator(1)
        End If
        ftp.ftp(1)
    End Sub
Avatar billede KZSorensen Nybegynder
15. februar 2010 - 12:24 #1
Hvor indsætter du din kode til sletning af tekstfilen?

At dømme ud fra din vedhæftede kode, så burde det være muligt at slette din tekstfil såsnart du har kørt følgende linje:

tmpstream.Close()

Når du lukker din StreamReader skulle filen automatisk blive frigivet, så den kan slettes/flyttes osv.

/Kim