Avatar billede KlausEC Nybegynder
09. februar 2010 - 16:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

avanceret rsync

Hej,

Jeg har en... tricky opgave...

Forestil jer dette:
jeg har maskine1, maskine2 og maskine3.

Jeg vil være logget ind på maskine1, og lave en rsync mellem maskine2 og maskine3 - begge to på specifikke porte via ssh.

eksempelvis (pseudo):

rsync -a "ssh -p3000 localhost" på stien /home/user/folder/ som root til "ssh -p3001 localhost" til stien /home/user/folder/ som root

Giver det mening?
Avatar billede KlausEC Nybegynder
09. februar 2010 - 16:42 #1
Jeg har prøvet det her:

(igen, eksempel)

rsync -a --rsh='ssh -p3000' root@localhost:/home/user/folder/ --rsh='ssh -p3001' root@localhost:/home/user/folder/

Men jeg får følgende:

"source and destination cannot both be remote".

nogle gode ideer?
Avatar billede lassebm Nybegynder
09. februar 2010 - 19:03 #2
Din source og destination er som fejlen siger en remote host hvilket du ikke kan.
Eller i hvert fald ikke sådan som du prøver det.

Det er meget begrænset hvor meget jeg ved om rsync da jeg ikke har brugt det sindsygt meget. Men håber det hjælper dig lidt alligevel.
Avatar billede KlausEC Nybegynder
10. februar 2010 - 09:24 #3
er der mon så ikke et alternativ til rsync, der understøtter remote source og remote destination samtidigt?
Avatar billede bauerdata Nybegynder
10. februar 2010 - 12:55 #4
Du kunne installerer scriptet på en at de to remote maskiner og køre det derfra.
Eller rsync'e maskine2 til maskine1
og derefter rsync'e maskine1 til maskine3
Avatar billede KlausEC Nybegynder
14. april 2010 - 13:51 #5
lukket (ikke løst).