Avatar billede nemlig Professor
08. februar 2010 - 23:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Funktion skal også virke med onload

Hejsa.
Jeg har fundet et script som nedtæller antal tegn i et textarea.
Problemet er, at når jeg indlæser siden, kan der i forvejen stå noget i textarea'et, men den tæller først ned, når jeg ændrer i indholdet.
Hvad skal jeg gøre, for at den tæller ned allerede ved indlæsning af siden. Vist nok noget med onload().

Scriptet har jeg fundet her:
http://www.mediacollege.com/internet/javascript/form/limit-characters.html
Avatar billede Nicklas_J Nybegynder
09. februar 2010 - 22:46 #1
Hej.
Altså mener du at der allerede er Value i textarean?
Avatar billede nemlig Professor
10. februar 2010 - 07:02 #2
Ja, det er et textarea, hvor indholdet kan redigeres og gemmes. Og hvis der står noget i textarea'et, når siden indlæses, så skal den tælle allerede ved onload.
Avatar billede nemlig Professor
10. februar 2010 - 18:15 #3
Jeg er måske ikke helt med.
Mit Textarea ser sådan her ud, hvis du bliver klogere af det!

<textarea name='smsTekstFoer' onFocus=\"limitText(this.form.smsTekstFoer,this.form.countdown,160);\" onBlur=\"limitText(this.form.smsTekstFoer,this.form.countdown,160);\" onKeyDown=\"limitText(this.form.smsTekstFoer,this.form.countdown,160);\"
    onKeyUp=\"limitText(this.form.smsTekstFoer,this.form.countdown,160);\" cols='47' rows='4' class='form'>$row[smsTekstFoer]</textarea>
Avatar billede nemlig Professor
23. februar 2010 - 09:46 #4
Lukker og prøver igen med anden formulering.