Avatar billede Klaus_S Praktikant
08. februar 2010 - 18:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Visning af jpg i asp:Image

Jeg har en aspx side med en asp:Image.

Hvis jeg angiver:

<asp:Image ID="UserImg"  ImageUrl="C:\test.jpg" runat="server" Height="200px" Width="200px" />

vises billedet fint men hvis jeg i en script blok i VB angiver at:

UserImg.ImageUrl ="C:\test.jpg"

Vises billedet ikke. hmmmmm

Hvad er forskellen. det er samme url og fil

plz help. er ny i asp men har mange år i C# c++ og vb

Hilsen Klaus
Avatar billede keysersoze Guru
08. februar 2010 - 18:11 #1
hvornår køres den script blok du snakker om? Det letteste i første omgang er nok at højreklikke på dit billede og se hvad kilden er angivet til - er den tom er din script blok ikke kørt.
Avatar billede Klaus_S Praktikant
08. februar 2010 - 18:57 #2
her er koden.
DENNE VIRKER IKKE!!
<script language="vb"  runat="server">

sub test(Source As Object, e As EventArgs)
    UserImg.ImageUrl = "C:\test.jpg"
end sub

</script>

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Upload billed</title>
</head>

<body>
<form runat="server">

DENNE VIRKER

<asp:Image ID="UserImg"  ImageUrl="C:\test.jpg" runat="server" Height="200px" Width="200px" /></asp:TableCell>

</form>

</body>

</html>

Hilsen Klaus
Avatar billede keysersoze Guru
08. februar 2010 - 19:14 #3
hvorfra kalder du din test?
Avatar billede Klaus_S Praktikant
08. februar 2010 - 19:35 #4
Hej igen

Kalder den fra en button fra samme side

<asp:Button id="BT_test" Text="Upload" runat="server" Height="20" ToolTip="Upload billed" OnClick="test"  />

hilsen klaus
Avatar billede keysersoze Guru
08. februar 2010 - 19:53 #5
før du går alt for meget videre; jeg regner med at du benytter visual studio - det første du skal gøre er at oprette en side med separat kodefil (sørg for at der er hak i "place code in separate file"), når du så har tilføjet din button på siden så dobbeltklik på den i design-mode. På den måde får du alt serveret og du vil kunne debugge og se om et klik også medfører at din kode eksekveres.
Avatar billede Klaus_S Praktikant
08. februar 2010 - 20:04 #6
har lavet det i frontpage men den gøt det samme i vs studio.

har prøvet i vs 2008
Avatar billede keysersoze Guru
08. februar 2010 - 20:12 #7
hvis du skal lave .net når du ikke lagt med frontpage - visual studio er the way to go.

Hvis du har gjort som beskrevet - hvad sker der så når du debugger?
Avatar billede Klaus_S Praktikant
09. februar 2010 - 01:13 #8
har fundet svaret selv men takker for hjælpen.

Den url jeg brugte kom fra FileUpload.Filename der er en almindelig path:

C:\******\******\****.jpg

når man i VS angiver url direkte i property står den som:

~/Sider/UserPicture/115/115_Profile.jpg.

Smid et svar så du kan få dine point.

Super du ville hjælpe

Hilsen Klaus
Avatar billede keysersoze Guru
09. februar 2010 - 20:28 #9
svar