Avatar billede dane022 Seniormester
07. februar 2010 - 21:21 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Søgeresultat i kombinationsboks

I min formular skal jeg søge efter matchende cpr numre i tabellen "ansættelser". Hændelsen skal ligge i feltet [cpr nummer] afterupdate, dvs. alle ansættelser med det cpr nummer skal komme frem i rullegardinet [ansættelser].

Hvordan skrives den kode ?
Avatar billede mugs Novice
07. februar 2010 - 21:30 #1
Hvorfor ikke blot lade formularen filtrere efter et indtastet CPRNR?
Avatar billede dane022 Seniormester
07. februar 2010 - 21:35 #2
Det kan vel også virke, så længe det sker i rullegardinet.
Kan det det ?
Avatar billede fdata Forsker
07. februar 2010 - 23:21 #3
Det enkleste er vel noget i stil med:

Me.Kombinationsboks0.RowSourceType = "Table/Query"
Me.Kombinationsboks0.RowSource = "SELECT EtEllerAndet FROM Ansættelser WHERE CPRnr='" & Me.CPRnr & "'"
Me.Kombinationsboks0.Requery

... og så skal du nok lige rette diverse feltnavne til  :o)
Avatar billede dane022 Seniormester
08. februar 2010 - 17:46 #4
Jeg får en fejl "datatyperne stemmer ikke overens i kriterieudtrykket" nr 3464.

Koden: Me.Ansættelser.RowSourceType = "Table/Query"
Me.Ansættelser.RowSource = "SELECT [cpr nummer] FROM Ansættelser WHERE [CPR nummer]='" & Me.[Cpr_nummer] & "'"
Me.Ansættelser.Requery

Jeg har sikkert lavet en fejl.
Avatar billede mugs Novice
08. februar 2010 - 18:06 #5
Hvilke datatayper har du med at gøre?
Avatar billede dane022 Seniormester
08. februar 2010 - 18:35 #6
Nu ved jeg ikke om jeg svarer godt nok på dit spørgsmål, men som det fremgår er det jo cpr nummer. Både i tabel og formular (ubundet), er cpr formatteret som tal som 0000000000;;_
Avatar billede mugs Novice
08. februar 2010 - 18:43 #7
Skidt med formatet - Er det et alfanumerisk eller numerisk felt?

Me.Ansættelser.RowSource = "SELECT [cpr nummer] FROM Ansættelser WHERE [CPR nummer]='" & Me.[Cpr_nummer] & "'"

Der er apostroffer omkring kriteriet. Prøv at fjerne dem.
Avatar billede dane022 Seniormester
08. februar 2010 - 18:56 #8
Har prøvet Me.Ansættelser.RowSource = "SELECT [cpr nummer] FROM Ansættelser WHERE [CPR nummer]=' & Me.[Cpr_nummer] & '", samme resultat.

Jeg formoder det er numeriske felter, men er det noget jeg kan se præcist et sted?
Avatar billede mugs Novice
08. februar 2010 - 19:03 #9
Kan du sende db eller en prøve på problematikken til:

mugs snabelting mail.dk

som en .zip fil.
Avatar billede dane022 Seniormester
08. februar 2010 - 19:07 #10
Sendt
Avatar billede mugs Novice
08. februar 2010 - 19:23 #11
Returneret. Denne fungerer uden apostroffer:

"SELECT [cpr nummer] FROM Ansættelser WHERE [CPR nummer]=" & Me.[Cpr_nummer] & ""
Avatar billede dane022 Seniormester
08. februar 2010 - 20:22 #12
Tak for det