Avatar billede vanggaard Nybegynder
18. juli 2001 - 11:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

opdatere et window

Hej
Hvis man har en side som lave et popup-window kan man så lave en knap i det popup-window som ændre hvilken side der vises i det oprindelige window.
Hvis ja, hvordan ???

På forhånd tak
Mads
Avatar billede frankbirkmoller Nybegynder
18. juli 2001 - 11:55 #1
Du skal lave et nyt link som bruger det samme script.
Linket åbner så i det popup vindue der allerede er åbent...
Avatar billede jakoba Nybegynder
18. juli 2001 - 11:59 #2
ja det kan du.

<input type=\'button\' value=\"hent side til det andet vindue\"
  onclick=\'self.opener.location.href=\"side_forelder_viduet.html\";\'>

mvh JakobA
Avatar billede stig3 Mester
18. juli 2001 - 11:59 #3
parent.opener.location.href = \'www.eksperten.dk\';
Avatar billede jacobve Nybegynder
18. juli 2001 - 12:02 #4
Her er en funktion du kan sætte ind i dit åbnede popup vindue:

function opdaterVindue(nyUrl){
    opener.document.location = nyUrl;
}
Avatar billede jacobve Nybegynder
18. juli 2001 - 12:04 #5
så kan du lade links i det åbende vindue udføre funktionen.

fx: <a href \"java script:opdaterVindue(<denUrlDuVilGåTil>)\">link til en ny destination i hoved vinduet</a>
Avatar billede frankbirkmoller Nybegynder
18. juli 2001 - 12:09 #6
Således vil det virke...

<SCRIPT>
function nytVindue1(){
Win1=window.open(\"doc1.htm\",\"win1\",\"status=no, toolbar=no, location=no, menu=no, width=500, height=500\"); }
function nytVindue2(){
Win1=window.open(\"doc2.htm\",\"win2\",\"status=no, toolbar=no, location=no, menu=no, width=500, height=500\"); }
</SCRIPT>

<span onclick=\"java script:nytVindue1()\">Åben doc1</span>
<span onclick=\"java script:nytVindue2()\">Åben doc2</span>

Avatar billede frankbirkmoller Nybegynder
18. juli 2001 - 12:11 #7
Rettelse :~\\

<SCRIPT>
function nytVindue1(){
Win1=window.open(\"doc1.htm\",\"win1\",\"status=no, toolbar=no, location=no, menu=no, width=500, height=500\"); }
function nytVindue2(){
Win2=window.open(\"doc2.htm\",\"win2\",\"status=no, toolbar=no, location=no, menu=no, width=500, height=500\"); }
</SCRIPT>

Avatar billede jakoba Nybegynder
18. juli 2001 - 12:14 #8
frankbirkmoller >> Det er rigtigt hvad du skriver, men det han ønsker er en knap idet vindue der blev åbnet. Der indlæser en ny fil til det oprindelige vindue.
Avatar billede frankbirkmoller Nybegynder
18. juli 2001 - 12:48 #9
bøf...
Avatar billede vanggaard Nybegynder
18. juli 2001 - 15:51 #10
1000tak til alle. Stig3 får min point da det var præcist den linie kode jeg manglede.
Avatar billede stig3 Mester
18. juli 2001 - 16:07 #11
selv tak