Avatar billede sorenriis Nybegynder
06. februar 2010 - 11:56 Der er 2 kommentarer

Indsætte server i netværk?

Jeg skal bruge en server til versionsstyring. Den skal opsættes hos mine forældre, da de har adgang til en 25MBIT fiberforbindelse.

Spørgsmålet er nu:
1) Hvordan indsætter jeg smartest serveren i deres eksisterende IT-infrastruktur?
2) Hvorledes konfigures opstillingen således at den opfylder mine krav?

Følgende krav skal opfyldes:
1) Serveren skal stå i kælderen
2) Går serveren ned, må dette ikke påvirke resten af husets netbrugere (=sur familie).
3) Jeg skal kunne komme til serveren "udefra".

Den eksisterende infrastruktur ser således ud:
http://pics.riisonline.dk/infrastruktur_nuvaerende.jpg

Det jeg umiddelbart havde tænkt mig er (mest fordi jeg har en router på lager):
http://pics.riisonline.dk/infrastruktur_aendring.jpg

Men kan det gøres smartere?
Avatar billede razzor Nybegynder
26. oktober 2010 - 09:48 #1
Har du fundet ud af det..?

Ellers vil jeg sige til placering af router, kan du bare flytte routeren ned i kælderen. Så er problemet sådan set løst. Men lad være med at sætte 2 routere efter hinanden. Dette laver dobbelt NAT hvilket ikke alle applikationer og protokoller kan have med at gøre...
Avatar billede sorenriis Nybegynder
27. oktober 2010 - 14:00 #2
Jeg satte den ene router i kælderen og den anden op på kontoret, hvor den blot agerer som "access point". Det har indtil videre kørt glimrende.

Så i store træk har jeg fulgt min egen tegning.