Avatar billede nha Nybegynder
18. juli 2001 - 11:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Automatisk tildeling af løbenummer

Jeg skal bruge en funktion i et regneark, feks. aktiveret ved en knap/makro, som tildeler et løbenummer i et fast felt i regnearket.

Løbenumrene er fortløbende, men starter ved 400000.

Avatar billede askims Nybegynder
18. juli 2001 - 11:15 #1
Man kunne jo lave en makro, der lægger en til løbenummeret hver gang man trykker på en knap. Så skal man bare huske at gemme arket når man lukker arket for at der ikke det samme løbenr. Interesseret?

ASKIMS
Avatar billede nha Nybegynder
18. juli 2001 - 11:44 #2
Det lyder spændende men hvordan???

//Niels
Avatar billede askims Nybegynder
18. juli 2001 - 12:49 #3
Har du kendskab til makroer?
Avatar billede nha Nybegynder
18. juli 2001 - 12:53 #4
JA.

Niels
Avatar billede askims Nybegynder
18. juli 2001 - 13:11 #5
Så har jeg lige lavet en lille makro:

Sub foroelbnr()
Dim lbnr As Integer
    lbnr = Range(\"a1\").Value
    lbnr = lbnr + 1
Range(\"a1\").Value = lbnr
ActiveWorkbook.Save
End Sub

I denne har jeg forudsat at løbenr står i celle a1. Det den gør er at forøge løbenummeret med en også gemmer den arket, så er man fri for at tænke på, om man nu har gemt arket med det nye løbenr.

Du skal indsætte denne sub i et modul til dit regneark, dette gøres fra vba. Derefter laver du en knap i arket og henviser til denne sub.