Avatar billede Hansx Nybegynder
04. februar 2010 - 00:14 Der er 4 kommentarer

Er Urlencoding overhodet nødvendugt ?

Hej alle sammen

Jeg skal overføre data fra en .aspx side til en anden aspx page vhj af Qurystring.

Er det overhovedet nødvendigt at jeg Urlencoder stingen før jeg sender den... bliver det  ikke gjordt automatisk at asp.net ???

Og den modtaget side, skal vist så bruge en Ulrdecoding ??
Avatar billede janus_007 Nybegynder
04. februar 2010 - 00:29 #1
ehh øhh?
Du skal ikke UrlEncode noget for at sende, UrlEncoding anvendes når du skal skrive en href=".....<dette skal url encodes>...."

Hvis du blot post/ get, så sørger clienten for det :) og vice versa.
Avatar billede Hansx Nybegynder
04. februar 2010 - 01:11 #2
Ja sende... sende nogle infor til en anden side.. f.esk

Response.Redirect("http://www.microsoft.com?her=kdkdkdf&mmd=kdkdk");
Avatar billede janus_007 Nybegynder
04. februar 2010 - 10:31 #3
Nej det behøver du ikke! Det er som nævnt kun når du skal vise links på din webside med href :)
Avatar billede larsmeyer Nybegynder
07. februar 2010 - 20:35 #4
Janus > selvfølgelig skal han da URL-encode, hvis han laver en Response til client ?

Så svaret til Hans er: JA, lav en URL-encode, så du sikrer dig at clients browser ikke fejler pga. specialtegn i dine værdier, såsom f.eks. mellemrum, danske tegn, skråstreger osv.

Se evt. lidt mere her om hvordan en rl bør formateres/encodes korrekt: http://en.wikipedia.org/wiki/Query_string#URL_encoding

Eller læs lidt om det under FAQ her: http://www.intramedia.dk/faq-digital-markedsfoering.aspx