Avatar billede sonic666 Novice
03. februar 2010 - 13:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Adgang til eksterne harddiske over trådløst netværk

Jeg har lige haft indbrud derhjemme, men slap heldigvis billigt. Den slags sætter jo tankerne igang og jeg vil prøve at gøre hvad jeg kan for jeg slipper lige så billigt hvis det skulle ske igen.

Jeg har en række eksterne Hardiske(USB2). Der ligger en masse data billeder, backup osv. Data jeg ville være ked af at miste.

Min tanke var at placere dem i et "hemmeligt rum" vi har i vores hus, så evt. tyve ikke vil kunne stikke af med dem.

Der er mulighed for at trække strøm til dette rum, men ikke et netværkskabel, så de skal kunne forbindes til min router trådløst og derved kunne deles som drev e.l. når jeg logger på mit trådløsenetværk.

Ville selvfølgelig være optimat hvis der virkede fra enhver computer i hjemmet... har jo nogle stykker efterhånden.

Er der nogle der kender en løsning der ville kunne opfylde disse krav, og er nogen lunde let og problemfrit at opsætte?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. februar 2010 - 14:56 #2
du kan også bruge netværk via el-kontakter - det er ofte mere stabilt til små lukkede rum (fx kælder/loft/skunkvæg).
Du skal kun bruge 2 enheder - en til diske (evt med lille pc som 'server'), og en ved router - så kan alle i nette dele data.
Avatar billede sonic666 Novice
03. februar 2010 - 18:41 #3
uhh det lyder smart med de el-kontakter. det skal jeg da lige ha' checket ud.

Tak
Avatar billede sonic666 Novice
09. februar 2010 - 11:47 #5
Hey tak for ekstra info. claes57 får point da han jo var den første med ideen.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. februar 2010 - 17:30 #6
så må du jo hellere få et svar, så du kan lukke spg.