Avatar billede l_otto Nybegynder
02. februar 2010 - 10:50 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Den vil ikke vise hvadd der står i databsen

<% strSQL = "Select * From skemal Where fby='Egen' and telefon = '" & Request.Querystring("id") & "'"
set rs100 = DataConn.Execute(strSQL)
if rs100.bof or rs100.eof then
response.write "<b><font color='#ff0000'>Der er ingen dataoprettet pt.!</font></b><br><br>"
else
Response.write rs100("text1")
end if
%>

Jeg ved at der i text1 står noget men  den skriver "Der er ingen dataoprettet pt.!"

Det har tidligere virker men nu er jeg flyttet over på en anden server, alt andet virker bare ikke dette..

Hvad kan det være hjæææælp
Avatar billede keysersoze Guru
02. februar 2010 - 10:56 #1
hvilken database og hvilke datatyper er de to kolonner i din where?
Avatar billede l_otto Nybegynder
02. februar 2010 - 10:59 #2
mysql

      text1      longtext      latin1_swedish_ci            Ja      NULL
Avatar billede keysersoze Guru
02. februar 2010 - 11:10 #3
din text1 er for så vidt irrelevant - grunden til din fejl er at ingen poster matcher din where, så enten findes der ingen poster med den angivne fby og telefon eller også skyldes det rod i datatyper på de to felter. Du kan evt prøve at fjerne en af betingelserne og på den måde se hvilken der giver fejlen.
Avatar billede l_otto Nybegynder
02. februar 2010 - 11:21 #4
<% strSQL = "select * from skemal where telefon = '" & request.querystring("id") & "' and fby in ('Andre', 'Chef', 'Kollega','Medarbejder')"
set rs200 = DataConn.Execute(strSQL)
do while not rs200.eof
if rs200("text1") <> "" then Response.write rs200("text1")& vbCrLf & "<br><br>"
rs200.movenext
loop
%>

Jeg kan se i databsen:

telefon = Peter
fby = Medarbejder
text1 = hvorfor står der ikke noget i text1

Så der er noget i alle felterne...
Avatar billede keysersoze Guru
02. februar 2010 - 11:32 #5
du svarer ikke på det jeg spørger om - men så lad os gøre noget andet, prøv at udskrive din sql inden du executer den og lad os se hvad der så står.
Avatar billede l_otto Nybegynder
02. februar 2010 - 11:35 #6
ja undskyld jeg troede der var svaret

Kan du hjælpe med et lille script der:

prøv at udskrive din sql inden du executer den

Det er jeg ikke så go til heller:-(
Avatar billede l_otto Nybegynder
02. februar 2010 - 11:43 #7
hvis jeg skriver

<% strSQL = "Select * From skemal Where fby='Medarbejder' and telefon = '" & Request.Querystring("id") & "'"

Så viser den det perfekt.....

Så hvordan får jeg det til at virke i denne:

<% strSQL = "select * from skemal where telefon = '" & request.querystring("id") & "' and fby in ('Andre', 'Chef', 'Kollega','Medarbejder')"
set rs200 = DataConn.Execute(strSQL)
do while not rs200.eof
if rs200("text1") <> "" then Response.write rs200("text1")& vbCrLf & "<br><br>"
rs200.movenext
loop
%>
Avatar billede keysersoze Guru
02. februar 2010 - 12:01 #8
#6

Response.Write strSQL

#7

Det er lidt svært at gennemskue når du ikke helt fortæller hvad der går godt og hvad der går skidt. Så du må prøve dig lidt frem dels med en langsom opbygning af din sql så du kan se hvilke wherestatements der sorterer hvad fra og dels ved at udskrive hjælpevariabler undervejs så du kan se hvad fx dine if'er sortere fra, fx;

if rs200("text1") <> "" then
  Response.write rs200("text1") & "<br><br>"
else
  response.write "hov, noget er gået galt"
end if.
Avatar billede l_otto Nybegynder
02. februar 2010 - 12:09 #9
<% strSQL = "select * from skemal where telefon = '" & request.querystring("id") & "' and fby in ('Andre', 'Chef', 'Kollega','Medarbejder')"
set rs200 = DataConn.Execute(strSQL)
if rs200("text1") <> "" then
  Response.write rs200("text1") & "<br><br>"
else
  response.write "hov, noget er gået galt"
end if
%>

Her skriver den ingenting
Avatar billede l_otto Nybegynder
02. februar 2010 - 12:11 #10
Response.Write strSQL

Viser

select * from skemal where telefon = 'Peter' and fby in ('Andre', 'Chef', 'Kollega','Medarbejder')
Avatar billede l_otto Nybegynder
02. februar 2010 - 12:12 #11
Jeg tror det er her ('Andre', 'Chef', 'Kollega','Medarbejder')  den er gal... men hvad
Avatar billede keysersoze Guru
02. februar 2010 - 12:17 #12
#11

din IN ser fin ud.

#9

Hvis den ingenting udskriver er der en vis sandsynlighed for at noget er NULL;

if rs.eof then
  response.write "tomt resultatsæt"
else
  if rs200("text1") <> "" then
    Response.write rs200("text1") & "<br><br>"
  elseif isnull(rs200("text1")) then
    response.write "hov, noget er jo null"
  else
    response.write "hov, noget er gået galt"
  end if
Avatar billede l_otto Nybegynder
02. februar 2010 - 12:23 #13
med ovenstående skriver den

tomt resultatsæt
Avatar billede l_otto Nybegynder
02. februar 2010 - 12:50 #14
hvad gør vi så
Avatar billede keysersoze Guru
02. februar 2010 - 13:51 #15
dvs at dette virker;

select * from skemal where telefon = 'Peter' and fby = 'Medarbejder'

men ikke dette;

select * from skemal where telefon = 'Peter' and fby in ('Andre', 'Chef', 'Kollega', 'Medarbejder')

?

hvad udskriver de to scenarier?
Avatar billede l_otto Nybegynder
02. februar 2010 - 13:57 #16
Den første udskriver det der står i text1

den anden ingenting

men den skulle jo gerne kigge ned og finde alt frem fra alle medarbejder og alle cheffer osv som har skrevet noget om Peter
Avatar billede keysersoze Guru
02. februar 2010 - 14:07 #17
du looper jo ingenting igennem så det vil altid kun være først post du udskriver.
Avatar billede l_otto Nybegynder
02. februar 2010 - 14:17 #18
Jamen hvad gør jeg så kan du hjælpe
Avatar billede keysersoze Guru
02. februar 2010 - 14:30 #19
Avatar billede l_otto Nybegynder
02. februar 2010 - 14:55 #20
Nu er vi meget tæt på

<% strSQL = "select * from skemal where telefon = '" & request.querystring("id") & "' and fby in ('Andre', 'Chef', 'Kollega','Medarbejder')"
set rs200 = DataConn.Execute(strSQL)
Do
Response.Write rs200("text1") & "<br>"
rs200.MoveNext
Loop While Not rs200.EOF
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

Den viser den rigtige tekst Men

Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'

Object required: ''

resultatside.asp, line 2723

Hvad kand et være
Avatar billede keysersoze Guru
02. februar 2010 - 16:24 #21
jeg ved ikke hvad linje 2723 er men mon ikke det er fordi du ikke har et object ved navn close og du derfor ikke kan close det.
Avatar billede keysersoze Guru
02. februar 2010 - 17:00 #22
hov - mente "et object ved navn Conn"
Avatar billede l_otto Nybegynder
02. februar 2010 - 21:04 #23
jeg fik det til at virke ved at slette

Conn.Close

tak for hjælpen og kom med et svar
Avatar billede keysersoze Guru
02. februar 2010 - 21:47 #24
svar :)