Avatar billede pede1987 Nybegynder
02. februar 2010 - 01:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til download liste

Hej derude..

Jeg har kigget rundt og kan se der er mange måder hvorpå du kan lave et download liste script (Directory)

Men synes ikke pt at kunne gennemskue dem. Derfor håber jeg at i vil hjælpe mig.

Jeg er igang med et website med login, upload og download. Når der bliver uploadede, skal filen altså ligge sig i download listen.
Hvordan få jeg  lavet det sådan, så der vises:
- filens navn (som link, så der er mulighed for at downloade den)
- size, Last Modified
- og meget gerne mulighed for listning i alfabetisk orden og dato..

Jeg er bekendt med det nok er et større script. Men håber i vil finde tid til at hjælpe mig.

Tak for jeres tid
Avatar billede repox Seniormester
02. februar 2010 - 01:37 #1
Hvor meget af det har du lavet selv?
Avatar billede coderdk Praktikant
02. februar 2010 - 01:39 #2
Det kunne også gøres med apache's mod_autoindex
http://httpd.apache.org/docs/2.0/mod/mod_autoindex.html
Avatar billede pede1987 Nybegynder
02. februar 2010 - 09:44 #3
#1 Ja. Dog er det et script jeg har lavet for 2-3 år siden. Så det ligger desværre lidt langt væk..
Avatar billede repox Seniormester
02. februar 2010 - 09:46 #4
Det forklarede jo ikke så meget; jeg vil gerne vide hvad det er du skal have hjælp til? Er det bare nogle tips og pointers, eller håber du på at der er en her som kan hjælpe dig med at lave det for dig?
Avatar billede pede1987 Nybegynder
02. februar 2010 - 10:07 #5
Jamen, det ville da være dejligt vist der en der ville lave det. Da jeg på den måde selv kan tilføje osv. hvad jeg nu vil have det skal gøre. Men det kan jeg næsten ikke forvente ?

Så al den hjælp i gider..
Avatar billede repox Seniormester
02. februar 2010 - 10:22 #6
Nej, det er desværre lidt utopisk at forvente.
Jeg vil hjertens gerne komme med løsningsforslag til konkrete problemstillinger eller komme med input til dine idéer - men der er jo mange aspekter i det som du ønsker og omfanget af funktionaliteterne bliver større end du nok forventer.
Så du må arbejde selv og vende tilbage med dine konkrete problemer eller også vente og se om en bruger skulle have lyst til at kaste sig over projektet...
Avatar billede pede1987 Nybegynder
02. februar 2010 - 10:48 #7
Ok.

Jeg har fundet og selv tilføjet lidt - som giver en liste over filer i mappen files.

<?php
$path = 'files/';

$dir_handle = @opendir($path) or die("Unable to open $path");
echo "Directory Listing of $path<br/>";

while ($file = readdir($dir_handle))
{
  if($file!="." && $file!="..")
  echo '<a href="' .$file. '">' .$file. '</a><br>';
  $size = round(filesize($leadon.$files[$i])/1024);
  echo '<p>File Size: ' .$size. 'KB;<br>';
}
closedir($dir_handle);
?>

Problem:
Viser ikke korrekt fil størrelse
Kan ikke vise/download filen.
Er i trivel om hvordan man få filnavn(link) på samme linje med filstørrelse og last modified.

Jeg tænker man ka skrive noget ligne:
<?=date ("M d Y h:i:s A", filemtime($dotdotdir));?>
for at få vist last modified.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2010 - 12:13 #8
"Viser ikke korrekt fil størrelse"
Ud fra hvad jeg kan se, så er det en "invalid" fil du angive i din filesize()-funktion, da jeg først og fremmest ikke ved hvad dit $leadon-variabel indeholder og hvor får du $files-arrayet fra til $files[$i] som du bruger?
Istedet for:
$size = round(filesize($leadon.$files[$i])/1024);

Burde du kunne ændre det til noget lignende:
$size = round(filesize($path.$file)/1024);

Prøv og se om det hjælper

"Kan ikke vise/download filen"
Lidt samme problem igen som hvorfor filstørrelsen ikke passer, dit anchor (<a></a>) henviser til en ugyldig fil og du kan derfor ikke tilgå den via linket.
Derfor prøv og ændre:
echo '<a href="' .$file. '">' .$file. '</a><br>';

Til:
echo '<a href="' .$path.$file. '">' .$file. '</a><br>';

"Er i trivel om hvordan man få filnavn(link) på samme linje med filstørrelse og last modified."
Du indsætter linjeskift (<br>) efter navn og filstørrelsen, så få styr på dem og du skulle ikke have nogle problemer med at få det hele til at være på én linje.

Håber det kan hjælpe dig på vej :-)
Avatar billede pede1987 Nybegynder
04. februar 2010 - 23:22 #9
#8 Mange tak for din hjælp. Det fungere fint nu..
Tak..

Jeg vil arbejde videre med det og se om jeg kan få det hele til at fungere.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2010 - 23:37 #10
Det var da så lidt.

For god ordensskyld vil jeg lige hører om du har fået svar på det du søgte, eller om der var andet? - Hvis ikke så må du hellere få lukket tråden inden der kommer nogle efter dig :-)
Avatar billede pede1987 Nybegynder
08. februar 2010 - 19:33 #11
#10 Ja self.
Desværre har jeg ikke li tid for tiden til at kigge videre på det. Så må måske heller lukke tråden og så evt. åbne en ny, hvis jeg få brug for det senere..

Måske kun li en hurtig ting. Hvordan få jeg nemmest last modified på download listen og at de bliver ordnet i enten filnavn, filtype, dato ell ligne??
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2010 - 19:44 #12
Burde du ikke allerede kunne se "last modified" på din liste?
Og hvis du vil have mulighed for at sorterer i listen efter navn, type, dato osv. så skal du smide filerne og deres data i et array som du så kan sorterer i, men det er et lidt større projekt i forhold til det du har fået hjælp med indtil vidre, så hvis du ikke har tid pt. ville jeg syntes du skal lukke denne tråd og oprette et nyt specifikt til sortering/listning når du har tid.
Avatar billede pede1987 Nybegynder
08. februar 2010 - 21:57 #13
Okay. Nok en fin idé.

Nej, det kan jeg ikke.