Avatar billede jesper-norgaard Nybegynder
01. februar 2010 - 18:48 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Fra Vista til XP - Internet problemer

Har efter problemer med vista, installeret XP på computeren med service pack 3.

Installationen gik helt fint, men computeren kan ikke finde mit trådløse netværk eller LAN.

Under Netværksforbindelser ligger kun noget som hedder 1394-netværkskort.

Computeren blev købt med vista preinstalled, hvis det har nogen betydning.

Internettet virker som det skal, da huset andre computere kan komme på.
Avatar billede lzs Nybegynder
01. februar 2010 - 18:55 #1
Har du installeret dit netkort?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2010 - 19:16 #2
Hvad er det for en computer bærbar eller stationær?
Under alle omstændigheder skal du hente drivere til din computer. Er det en stationær, er du nødt til at hente de drivere der passer til bundkort med Xp styresystem. Det samme gælder for  bærbar.
Avatar billede jesper-norgaard Nybegynder
01. februar 2010 - 19:28 #3
Det er en bærbar fra HP.

Hvor & hvordan ser jeg om mit netkort er installeret? :)

Prøver at hente nogen drivere fra HPs side.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2010 - 19:32 #4
Hvis du går i kontrolpanel og vælger system og går ind i enhedshåndtering kan du se hvilke drivere der manger at blive installeret. Du mangler sandsynligvis chipsetdriver-driver til netkort og lydkortdriver.
Avatar billede lzs Nybegynder
01. februar 2010 - 19:37 #5
Inde i enhedshåntering er de drivere der ikke er installeret gule med udråbstegn i, så vidt jeg husker :)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2010 - 19:41 #6
Det er fuldstændig korrekt. Og hvad mangler der så??
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2010 - 19:44 #7
Med dette program, kan du finde ud af hvilke komponenter din computer indeholder, og derfra hente de rigtige drivere fra producentens hjemmeside:http://www.piriform.com/speccy
Avatar billede jesper-norgaard Nybegynder
01. februar 2010 - 20:22 #8
Mangler: Andre PCI-broenheder, basissystemenhed (3 af dem), Coprocessor, lydenhed på High def. audio-bus, modemenhed på high def. audio-bus, netværkscontroller, skærmkort (VGA komp.), SM-buscontroller, Ukendt enhed.
Avatar billede jesper-norgaard Nybegynder
01. februar 2010 - 20:29 #9
Har lige kørt piriform, som finder alt, udentagen Audio
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2010 - 20:31 #10
Ja det er som jeg regnede med, Du må ind på HP hjemmeside og downloade alle de drivere der er tilgængelig til din bærbar. Mener man kan søge på model nr. og derfra få de drivere man skal bruge.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2010 - 20:33 #11
Hvad er model nr på din bærbar??
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2010 - 20:45 #12
Lukker ned for nu, men er på igen i morgen ca kl 16. Held og lykke med at finde drivere til da.
Avatar billede jesper-norgaard Nybegynder
01. februar 2010 - 20:49 #13
Er igang med at hente alle drivere som er muligt :)

dv6209eu hedder den
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2010 - 20:59 #14
Avatar billede jesper-norgaard Nybegynder
01. februar 2010 - 21:00 #15
Dejligt! nu virker det med alle de nye drivere installeret.

Tak for hjælpen, smid lige et svar, så du kan få lidt point :)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2010 - 21:54 #16
Dejligt det kom til at virke. Her er svar.
01. februar 2010 - 22:48 #17
Husk derefter ALLE elementer fra WindowsUpdate; der skal nok være >200Mb ...

Samt Seriøst Sikkerhedsprogram -> http://www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken/
Avatar billede jesper-norgaard Nybegynder
01. februar 2010 - 23:14 #18
Har hentet omkring 70 updates fra WindowsUpdate :)

Har smidt AVG 9.0 på.

Men er stødt ind i et nyt problem, scroll hakker utroligt meget, ved ikke om det er pga min grafikkort driver.

Men kan ikke få hentet en driver som passer til computeren.

HP - dv 6209eu er modellen.

Hvor kan jeg se hvilket kort er ligger i? evt. link til download?
01. februar 2010 - 23:30 #19
Eftercheck også herfra -> http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/