Avatar billede killerdane Nybegynder
01. februar 2010 - 15:25 Der er 4 kommentarer

Tastatur problemer

Hej alle.

Jeg har fået til opgave at hjælpe en ven med en pc, der er indkøbt i Singapore. Udover den havde virus osv. så skriver den ikke det man trykker. Med andre ord, skriver den tal, når man trykker miderste række af bogstaver. Men den skriver også tal når man trykker på tallene ?

Jeg har prøvet at ændre på indstillingerne, både på værktøjslinjen og i kontrolpanel- men lige lidt hjælper det. Æ,ø og å er i sagens natur ikke på, men det burde jo ikke få den til at skrive tal på resten af bogstavrækken ??

Der er dansk windows på, men selvom jeg vælger amerikansk eller norsk er problemet det samme.

Hvad gør en klog mand ?

v.h.

Tom
Avatar billede claes57 Ekspert
01. februar 2010 - 15:39 #1
sæt en andet tastatur til.
Avatar billede killerdane Nybegynder
01. februar 2010 - 15:40 #2
det er en bærbar-acer travelmate 2300. så eksternt keyboard er ikke løsningen.

v.h.

Tom
Avatar billede michael_stim Ekspert
01. februar 2010 - 15:46 #3
Se om nmlck (num lock) er aktiveret.

(blå) Fn knap + num lock.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. februar 2010 - 15:54 #4
tag et eksternt usb-tastatur - bare til test. Jeg tror, det er dekoder-kredsen til tastatur, der er sat til de noget anderledes sprog/tegnsæt derude, og det er ikke lige at rette op på (selvom de derude har sat et us-tastatur på for at få den solgt, kan den jo godt være født med fx kinesisk).