Avatar billede corkyb Nybegynder
31. januar 2010 - 22:42 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Træk filer ned i "Start->kør" virker ikke

Hej
I Windows XP var det muligt at trække fx en fil (.exe, .doc eller andet) ned i start->"kør" og herfra eksekvere filen eller tilføje parametre. Men i Windows 7 er denne funktion slået fra :(

Er der nogen der ved om det er en policy eller fix der kan køres for at få denne funktionalitet tilbage.

på forhånd tak
corkyB
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. februar 2010 - 01:04 #1
Hvis det er kør funktionen du tænker på så er her en opskrift,
højreklik på processlinien tryk egenskaber tryk menuen start og tilpas cirka halvvejs ned sæt flueben i komandoen kør tryk ok ok så er den der
Avatar billede Handy-PC Nybegynder
01. februar 2010 - 08:39 #2
Som Poko1 siger så kan du tilføje Kør til start-menuen.

Derudover kan du tilgå den via genvejen "Windows tast+r"

Det virker ikke at trække et program ind på "start-kør".

Men hvis du åbner kør enten via genvejen eller start-menuen, så kan du trække programmet ind i kør vinduet, det virker fint hvor den indsætter stien til filen, og så kan man frit tilføje parametre.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. februar 2010 - 12:58 #3
corkyb> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/corkyb
Kig lige på dem og få dem afsluttet m.m.
Avatar billede corkyb Nybegynder
01. februar 2010 - 15:41 #4
Tak for input fra jer begge - det var lige hvad jeg havde brug for!!
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. februar 2010 - 15:48 #5
Javel så?
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. februar 2010 - 15:55 #6
corkyb> Efter 6 år på eksperten, så ved du godt at man skal bede om svar fra dem der hjælper :) (Elleer det burde du vide...) ;)

Husk lige http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/corkyb nu du er her alligevel.
Avatar billede corkyb Nybegynder
01. februar 2010 - 20:14 #7
Hej John_stigers:)
Tak for dit link ... det er ikke uhøflighed, men blot uvidenhed der gør at jeg ikke har fået lukket mine tråde - jeg aner simpelthen ikke hvordan jeg gør - jeg kan tilføje en kommentar ell. svar på hver tråd, men det er også det hele eller...?

-så hvordan lukker jeg så en tråd?
på forhånd tak

- corkyb
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. februar 2010 - 22:32 #8
Alt forladt :)

For at "lukke" et spørgsmål skal der bare accepteres et svar.
For at ret skal være ret, skal du huske at skrive hvad læsningen var i hvert enkelt spørgsmål.

kig evt. her, under behandling af svar: http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. februar 2010 - 22:33 #9
læsningen = løsningen