Avatar billede krea Praktikant
31. januar 2010 - 05:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

installere php5 med apt-get

Fordi xcache ikke virker når php5 er installeret med --enable-versioning, har jeg afinstalleret php5 med apt-get og skal installere det igen.

har afinstalleret php5 med apt-get og det virkede.
apt-get --purge remove php5

Ændret: /etc/apt/sources.list.d/sources.list:

deb http://packages.dotdeb.org stable all
deb-src http://packages.dotdeb.org stable all

har derefter kørt:
#apt-get update

prøver:
#apt-get install php5 --disable-versioning

men der sker intet.

Går ud fra at apache mysq og alt det ander virker efter php5 er geninstalleret?
Avatar billede krea Praktikant
31. januar 2010 - 05:59 #1
Får dog stadig at vide med phpinfo at php 5.2.6 er installeret.
kører debian 5
Avatar billede krea Praktikant
31. januar 2010 - 06:12 #2
ok kan se at dette --disable versioning ikke skal på apt-get kommandoen men hvor så?
Avatar billede krea Praktikant
31. januar 2010 - 06:25 #3
Ok, det blev vist lidt rodet, vi prøver igen:

1. Jeg kan fjerne installationen med: apt-get --purge remove php5
2. Jeg kan geninstallere med apt-get install php5

Men præcis hvor er det --disable-versioning skal angives - det er en "php5 compile option"?
Avatar billede krea Praktikant
31. januar 2010 - 07:47 #4
var vist ikke nødvendigt alligevel, virkede med apt-get install php5-xcache