Avatar billede vongas Nybegynder
30. januar 2010 - 20:39 Der er 5 kommentarer

Ændre en router (d-link dir-615) så denne kan bruges som et accespoint

Jeg har en belkin trådløs router som er tilsluttet via kabel til min Zyxel router fra telenor. Jeg ønsker at lave et accesspoint i min stue, kan jeg bruge min d link dir-615 til dette??
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
30. januar 2010 - 20:47 #1
Du skal slå DHCP-server fra i din D-link og give den et andet IP, f.eks. 192.168.1.2 (hvis din primære router er 192.168.1.1).
Avatar billede smartebenny Nybegynder
31. januar 2010 - 11:13 #2
Du kan ikke lave DIR-615 om til en bridge, hvis det er det du er ude efter.

Endvidere har du nu 3 routere. En Zyxel, en Belkin og en D-Link. Prøv at ringe til deres support he he he he.
Det er næsten dømt til at gå galt. Man skal bare have 1 router og derefter kan man så sætte Access Points op.

Kan give dig et forslag på opsætning, men så skal jeg vide hvad du vil præcist. Specielt med din DIR-615!
Avatar billede vongas Nybegynder
31. januar 2010 - 19:27 #3
Hej,
Min ide med d-linken var at sætte den op inde i stuen ved mit fjernsyn, derpå koble den trådløst på mit netværk og tilsidst at forbinde mit fjernsyn til den med et kabel.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
31. januar 2010 - 21:27 #4
Det kan du ikke med en DIR-615, da det er en ren router.
Du skal have en klient, eller en bridge.

Har selv overvejet at købe end DAP-1522 fra D-Link. Men det så også fordi jeg har en D-Link router. Du kan evt. se hvad Belkin har af lign. produkter. De skal ofte passe sammen nemlig.
Avatar billede vongas Nybegynder
28. marts 2010 - 20:43 #5
Tak for hjælpen, det virker nu