Avatar billede oddi Nybegynder
30. januar 2010 - 19:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DataSet til pdf

Hej eksperter.

Jeg er ved at proeve at exportere et DataSet til pdf, ved brug af iTextSharp.

Jeg har fundet dette eksempel:
http://www.aspsnippets.com/Articles/Export-DataSet-or-DataTable-to-Word-Excel-PDF-and-CSV-Formats.aspx (C# delen...)

Mit problem er at jeg gaar i staa ved:

Response.Clear();
Response.ContentType = "application/pdf";
Response.AddHeader("Content-Disposition", "attachment; filename=" + name + ".pdf");
            Response.Cache.SetCacheability(HttpCacheability.NoCache);

I eksemplet bliver det ikke vist hvor dette Response object bliver lavet eller hvilket using ... man skal bruge?

Jeg er gaaet i staa, hvordan faar jeg denne Response til at virke??
Avatar billede janus_007 Nybegynder
30. januar 2010 - 19:31 #1
Når din klasse nedarver fra System.Web.UI.Page vil du kunne bruge Response.

En normal "code behind" vil altid nedarve fra System.Web.UI.Page, men du kan også selv lave klasser som nedarver :)
Avatar billede oddi Nybegynder
30. januar 2010 - 20:38 #2
Tak for dit svar janus_007.

Det eksempel jeg fandt (det der er linket i mit spg.) er aabenbart et eksempel bygget paa asp... Og da det er asp er der self. nedarvet fra ....UI.Page.

Jeg har fundet et andet eksempel her:
http://www.dotnetspark.com/kb/1365-create-custom-table-pdf-document-using-itextsharp.aspx

Som ikke bruger asp og jeg har faaet det til at virke.

Smid et svar janus.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
04. februar 2010 - 00:52 #3
Super :)