Avatar billede euroman28 Nybegynder
18. juli 2001 - 00:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Find alle poster fra idag

Jeg har lavet en SELECT der ser således ud.

  strSQL = \"SELECT COUNT(*) AS talt \" _
          & \"FROM TNGDB.dbo.tng_status tng_status \" _
          & \"WHERE (tng_managedobject.severity>0)\" _
          & \"AND tng_managedobject.date_modify = #\" & Now & \"#\"

Ovenstående virker ikke. Fjerner jeg sidste parameter og laver kaldet uden at spørge på dato, så virker det.

Hvordan får jeg det til at virke op mod en SQL server...jeg har brugt det flere gange op mod en accessDB.
Avatar billede euroman28 Nybegynder
18. juli 2001 - 00:58 #1
jeg får følgende fejl.
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Line 1: Incorrect syntax near \'01\'.

Avatar billede nordclc Nybegynder
18. juli 2001 - 01:12 #2
Der mangler et mellemrum mellem \".....severity>0)\" og \"AND.....\"

//Claus
Avatar billede nebula Nybegynder
18. juli 2001 - 01:12 #3
fjern #\'erne. dem husker jeg aldrig at have brugt under MS SQL.
Avatar billede euroman28 Nybegynder
18. juli 2001 - 01:20 #4
ingen af svarene gjorde en forskel.

Findes der ikke en SQL-variable for \'idag\' så jeg ikke skal bruge VB ?
Avatar billede euroman28 Nybegynder
18. juli 2001 - 01:22 #5
når jeg fjerne #\'erne får jeg følgende fejl.
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Operand type clash: int is incompatible with datetime
Avatar billede nebula Nybegynder
18. juli 2001 - 01:41 #6
GETDATE()
Avatar billede nebula Nybegynder
18. juli 2001 - 01:48 #7
Lige et helt eksempel:

select ... from ... where DATEDIFF(day, GETDATE(), tng_managedobject.date_modify ) = 0

Avatar billede euroman28 Nybegynder
18. juli 2001 - 01:48 #8
& \"AND tng_managedobject.date_modify = getdate()\"
den tilføjelse virker faktisk.
Men desværre returnere den 0, på trods af at der er 2 records med d.d.
Avatar billede euroman28 Nybegynder
18. juli 2001 - 01:51 #9
den komme med.
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Line 1: Incorrect syntax near \'DATEDIFF\'.
Avatar billede euroman28 Nybegynder
18. juli 2001 - 01:56 #10
findes der ikke et godt opslagsværk på nettet for SQL-statements ?
Avatar billede euroman28 Nybegynder
18. juli 2001 - 01:58 #11
Nu virker det sgu\'..jeg havde ved en fejl slette AND da jeg testede det sidste eksempel.
Det virkede sgu\' TAK :)
Avatar billede nebula Nybegynder
18. juli 2001 - 01:59 #12
hvilket format ligger date_modify i?

Syntexen er korrekt. f.eks:
select * from hopla where DATEDIFF(day, getdate(), getdate()+1) = 0
giver mig ingen fejl.
Avatar billede nebula Nybegynder
18. juli 2001 - 02:00 #13
Doh, self. updateret mens jeg sad og skrev :-)