Avatar billede deejay1984 Novice
30. januar 2010 - 02:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se min netværksharddisk fra andre pc'er end dem på mit netværk

Hej eksperter

Jeg har fået mig en QNAP TS-219P og jeg kan simpelt hen ikke komme ind på den web baserede login side hvis jeg ikke er på samme netværk som min netværks harddisk.
Jeg vil gerne have at når jeg er uden bys at jeg kan logge på min harddisk men når jeg prøver vil den ikke vise siden.

Jeg har fulgt denne vejledning som også fortæller lidt om hvad jeg har gang i :)

http://www.qnap.com/pro_application.asp?ap_id=111

Ved ikke om det er min router der ikke er indstillet som den skal være (Netgear CVG824G)

Har prøvet at åbne port 8080 som de skriver i port forwarding men har ikke forstand på det netværksopsætning.

Håber i kan hjælpe

Med venlig hilsen

Daniel
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. januar 2010 - 12:44 #1
Jeg har fast IP på min internet forbindelse og på min NAS så jeg har ikke behovet for dyndns. Men jeg skal skrive :8080 efter min adresse for at komme på port 8080, ellers vælger den bare port 80 som er webserveren i NAS'en. Du kommer ikke på webserveren i NAS'en fordi du ikke har forwarded port 80.

Ved du om du har fast en dynamisk IP på din internetforbindelse?
Avatar billede deejay1984 Novice
30. januar 2010 - 15:05 #2
Hej..

Har fundet ud af problemet blev ved længe igår. :)
Jeg har været inde på en del af de ting du også har skrevet så du må gerne få pointene for svaret. Skriv svar..

Det der var galt var at min router brugte port 8080 til remote management samtidig med at jeg ville bruge den til harddisken. Havde ikke tænkt på dette da remotemanagement slet ikke var slået til men det konfliktede alligevel - Jeg fik bare ikke nogen advarsler om dette.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. januar 2010 - 17:26 #3
Du tager bare selv dine points.

Fand i forbindelse med at jeg rodede med det på min maskine ud af at min linksys router var åben ud på nettet, men heldigvis beskyttet med et godt password.
Avatar billede deejay1984 Novice
30. januar 2010 - 17:47 #4
Ok.. Jeg takker alligevel for det hurtige svar.. :)