Avatar billede fundus Nybegynder
29. januar 2010 - 22:53 Der er 16 kommentarer

Spillet Travian

Hej der ude, er ved at lave et lill spil. Men mangler lidt kode. :/

Vis nogle af jer kender browser spillet travian.dk så får man et antal resurser hvert time, også selv om man er offline. Mener det er noget med den gemmer den tid hvor man lukker ud og så den tid man logger på tror jeg, men ved det sku ik. :/

Så spøgsmålet går ud på at i mit spil får jeg ca 100 træ hvert time, også selv om jeg ikke har programmet åbnet.

Håber i forrstår ellers kan i spøge ind.

Mange tak.  :)
Avatar billede kroning Nybegynder
29. januar 2010 - 23:34 #1
Hvad er spørgsmålet ?
Avatar billede fundus Nybegynder
30. januar 2010 - 00:02 #2
Hvordan jeg stadig får de 100 træ hvert time selv om jeg ikke har programmet igang. :)
Avatar billede kroning Nybegynder
30. januar 2010 - 00:09 #3
Kan du ikke gemme tidspunktet når programmet lukkes og så hente tidspunktet igen når programmet startes, nu har du så den tid der er gået.

Kan evt. gemmes i reg.basen eller i en ini fil.
Avatar billede fundus Nybegynder
30. januar 2010 - 10:07 #4
har du evt en kode jeg kan bruge, så ville det bare være kanon. :)
Avatar billede kroning Nybegynder
30. januar 2010 - 11:04 #5
Hvis det f.eks. skal være en ini fil:

//gemme tiden
var
  Inifile : TInifile;
begin
Inifile:=TIniFile.Create(Extractfilepath(Paramstr(0))+'minfil.ini');
SystemData.WriteTime('Log','Logger af',now);
end;

//du kan så hente tiden med
var
Tiden : TDateTime;
begin
Tiden:=SystemData.ReadTime('Log','Logger af',now);
end;
Avatar billede fundus Nybegynder
30. januar 2010 - 14:17 #6
Takker men den skriver fejl ved Inifile : TInifile. :/
[Error] Unit1.pas(30): Undeclared identifier: 'TInifile'

hele teksten:
[Error] Unit1.pas(30): Undeclared identifier: 'TInifile'
[Error] Unit1.pas(32): Missing operator or semicolon
[Error] Unit1.pas(32): Incompatible types: 'TComponent' and 'String'
[Error] Unit1.pas(33): Undeclared identifier: 'SystemData'
[Error] Unit1.pas(33): Missing operator or semicolon
[Error] Unit1.pas(41): Undeclared identifier: 'SystemData'
[Error] Unit1.pas(41): Missing operator or semicolon
[Fatal Error] Project1.dpr(5): Could not compile used unit 'Unit1.pas'
Avatar billede kroning Nybegynder
30. januar 2010 - 14:43 #7
Du skal tilføje Inifiles til din uses som det også fremgår af hjælpen
Avatar billede fundus Nybegynder
30. januar 2010 - 15:13 #8
Og så er der en fejl i SystemData (SystemData.WriteTime('Log','Logger af',now);). :/
Avatar billede kroning Nybegynder
30. januar 2010 - 15:19 #9
Det var da ikke så godt, ud fra din fejl beskrivelse så tror jeg det er fordi .........
Avatar billede kroning Nybegynder
30. januar 2010 - 15:21 #10
SystemData skal self. være Inifile eller også skal du skrive
SystemData:=TIniFile.Create(Extractfilepath(Paramstr(0))+'minfil.ini');
Avatar billede fundus Nybegynder
30. januar 2010 - 16:39 #11
Det der SystemData skal det være en memo eller label, eller hvad? :)
Avatar billede kroning Nybegynder
30. januar 2010 - 17:05 #12
Nej det skal være en TIniFile som det også fremgår af koden:
SystemData:=TIniFile.Create(Extractfilepath(Paramstr(0))+'minfil.ini');
Avatar billede fundus Nybegynder
30. januar 2010 - 17:15 #13
Jaa undskyld vis jeg ikke forstår. Men får stadig fejl i "SystemData:=TIniFile.Create(Extractfilepath(Paramstr(0))+'minfil.ini');" hvor "SystemData" er udpeget.

fejl kode:
[Error] Unit1.pas(30): Undeclared identifier: 'SystemData'
[Fatal Error] Project1.dpr(5): Could not compile used unit 'Unit1.pas'
Avatar billede kroning Nybegynder
30. januar 2010 - 17:22 #14
Inifile : TInifile; skal være SystemData : TInifile;
Avatar billede fundus Nybegynder
31. januar 2010 - 01:09 #15
Stadig fejl. har du overhovedet selv prøvet den.? :)
Avatar billede kroning Nybegynder
31. januar 2010 - 09:04 #16
Ja jeg har brugt løsningen med at gemme info i ini filer i over 10 år i faktisk alle mine programmer så koden er i orden.

//gemme tiden
var
  SystemData : TInifile;
begin
SystemData:=TIniFile.Create(Extractfilepath(Paramstr(0))+'minfil.ini');
SystemData.WriteTime('Log','Logger af',now);
end;

//du kan så hente tiden med
var
Tiden : TDateTime;
begin
Tiden:=SystemData.ReadTime('Log','Logger af',now);
end;