Avatar billede gtu Nybegynder
28. januar 2010 - 20:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nas direkte tilsluttet

Har en NAS boks, linksys wireless router og 2 PCer.

PC1 har 2 netværks kort, 1x gigabit ethernet og wireless
Min nas er direkte tilsluttet til PC1 med ethernet kabel... og tilsluttet til min router via wireless.

Hvordan kan jeg sætte det op så jeg kan tilgå min NAS fra PC2?

NAS IP: 192.168.1.10
PC1 eth0: 192.168.1.20
PC1 Wireless: 192.168.1.75

Router: 192.168.1.1

Ved godt jeg bare kan sætte den direkete til min router, men der er ikke plads der hvor routeren står og det går meget langsomt over trædløst.. meget bedere via gigabit eth.
Avatar billede spolten Nybegynder
28. januar 2010 - 20:45 #1
Hej så skal du vel sætter PC1 eth0: 192.168.1.20 op som dhcp eller ? går der ikke koks i det når din router er det ?? det kan jeg ikke lige se for mig. og du skal ikke kan tilgå NAS fra WAN side ?

Nå men men har selv en NAS der sidder i min trådløse router, som kører 300 Mbits, så kører det faktisk ok, dog ikke så hurtigt som med kabel, måske en mulighed :-)
Avatar billede conz Juniormester
28. januar 2010 - 20:45 #2
Kan du ikke bare lave en genvej til boksen på PC1, fx på skrivebordet(har du vel næsten i forvejen), også dele den genvej på netværket, sådan så du kan gå ind på PC1 fra PC2 af, og åbne genvejen sådan?

Så skal du jo til gengæld hente data gennem PC1, men det burde vel ikke have den store indflydelse?
Avatar billede gtu Nybegynder
28. januar 2010 - 20:58 #3
Begge IPer på pc1 er fast.

tænkte på noget med noget static route? ved bare ikke hvor og hvordan
Avatar billede conz Juniormester
28. januar 2010 - 21:38 #4
Avatar billede soren_lau Nybegynder
28. januar 2010 - 22:24 #5
Hvis du går ind i Control panel --> Network and sharing center --> network connections  og markere de 2 forbindelser, højreklikker på dem og vælger broker/bridge skulle det gerne virke.
Avatar billede gtu Nybegynder
28. januar 2010 - 23:45 #6
TAK!