Avatar billede xcover Nybegynder
28. januar 2010 - 17:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Scroll i Safari og Chrome virker ikke

Hej,

Jeg benytter Javascript til at rykke rundt på nogle DIV´s - alt efter hvordan der scrolles på siden.
Jeg har nu teste det i både IE8 og FireFox hvor det virker super fint.

Men da jeg fik testet i Safari og Chrome blev jeg lidt skuffet fordi scroll funktionen ikke virker der...

Er det kun IE og FF som understøtter scrollLeft & scrollTop ?

Her er koden:
<script type="text/javascript">
// Scroll funktion til top_line
var scroll_div_frame_2 = null;

window.onscroll = window.onresize = function() {
    if (!scroll_div_frame_2) return;
    scroll_div_frame_2.style.left = (-document.documentElement.scrollLeft) + "px";
    scroll_div_frame_4.style.left = (-document.documentElement.scrollLeft) + "px";
    scroll_div_frame_4.style.top = (-document.documentElement.scrollTop) + "px";
    scroll_div_frame_3.style.top = (-document.documentElement.scrollTop) + "px";
}
window.onload = function() {
    scroll_div_frame_2 = document.getElementById("frame_2");
    scroll_div_frame_3 = document.getElementById("frame_3");
    scroll_div_frame_4 = document.getElementById("frame_4");
}
</script>
Avatar billede xcover Nybegynder
28. januar 2010 - 17:38 #1
Hov Safari vil jo have document.body.scrollTop...
Hvordan gør jeg så begge understøttes i min kode ?
Avatar billede xcover Nybegynder
28. januar 2010 - 19:30 #2
har fundet løsningen
Avatar billede xcover Nybegynder
28. januar 2010 - 21:07 #3
window.onscroll = window.onresize = function() {
    if (!scroll_div_frame_2) return;
        if( typeof( window.pageYOffset ) == 'number' ) {
            //Netscape compliant
            scroll_div_frame_2.style.left = (-window.pageXOffset) + "px";
            scroll_div_frame_4.style.left = (-window.pageXOffset) + "px";
            scroll_div_frame_4.style.top = (-window.pageYOffset) + "px";
            scroll_div_frame_3.style.top = (-window.pageYOffset) + "px";
        } else if( document.body && ( document.body.scrollLeft || document.body.scrollTop ) ) {
            //DOM compliant
            scroll_div_frame_2.style.left = (-document.body.scrollLeft) + "px";
            scroll_div_frame_4.style.left = (-document.body.scrollLeft) + "px";
            scroll_div_frame_4.style.top = (-document.body.scrollTop) + "px";
            scroll_div_frame_3.style.top = (-document.body.scrollTop) + "px";
        } else if( document.documentElement && ( document.documentElement.scrollLeft || document.documentElement.scrollTop ) ) {
            //IE6 standards compliant mode
            scroll_div_frame_2.style.left = (-document.documentElement.scrollLeft) + "px";
            scroll_div_frame_4.style.left = (-document.documentElement.scrollLeft) + "px";
            scroll_div_frame_4.style.top = (-document.documentElement.scrollTop) + "px";
            scroll_div_frame_3.style.top = (-document.documentElement.scrollTop) + "px";
        }